شناسهٔ خبر: 69270449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بازدید از مدارس قاین مطرح شد؛

هشدار دادستان نسبت به رفع ایرادات ایمنی و نواقص مدارس قاین

بیرجند- دادستان قاین گفت: چنانچه ایرادات ایمنی و نواقص مدارس در قاین رفع نشود از جهت ترک فعل اعلام جرم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: برخی از شهروندان و اولیای دانش آموزان شهرستان قاین گلایه‌هایی در خصوص نحوه ثبت نام و اخذ هزینه‌ها، وضعیت سرویس مدارس، لباس فرم، مسائل ایمنی ساختمان و تأسیسات، تجهیزات آموزشی و بهداشتی داشتند.

این گلایه‌ها موجب شد که برخی از مدارس شهر قاین صبح یکشنبه مورد بازدید دادستان این شهر قرار گیرد و وضعیت این مدارس را از نزدیک مشاهده کند.

جواد عبدالله زاده دادستان شهرستان قائنات در حاشیه این بازدید به خبرنگاران اظهار کرد: برای تحقق اهداف مطلوب در تعلیم و تربیت دانش آموزان باید زیر ساخت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی نیز نه تنها مد نظر قرار گرفته بلکه در اولویت باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قاین گفت: در این بازدیدها ضمن بررسی برای دانش آموزان در راستای پیشگیری از وقوع جرم صحبت‌هایی را مطرح کردیم.

عبدالله زاده با تأکید بر اینکه نوجوانان و دانش آموزان امروز؛ والدین فردا، تصمیم سازان و تصمیم گیران آینده هستند، یادآور شد: در صورتی که برای آموزش مهارت‌های لازم گروه سنی نوجوانان سرمایه گذاری نشود بحران‌هایی را شاهد خواهیم بود.

دادستان عمومی و انقلاب قاین در زمینه حوادث احتمالی در برخی مدارس ناشی از ناایمنی ساختمان‌ها گفت:: اماکن آموزشی ناایمن شهرستان باید بازسازی و ایمن سازی شوند و هر گونه نارسایی در مدارس غیر قابل قبول است.

عبدالله زاده با تأکید بر اینکه مدیران در قبال حوزه تحت مسئولیت خود پاسخگو هستند و در صورت احراز ترک فعل، مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرند، یادآور شد:

وی ضمن ابراز نارضایتی و انتقاد از وضعیت نامطلوب و غیرقابل قبول برخی مدارس مورد بازدید از حیث ایمنی و تأسیسات، تجهیزات آموزشی و … اظهار کرد: موارد لازم به مسئولان مرتبط آموزش و پرورش طی بازدید سرزده تذکر داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب قاین یادآور شد: چنانچه عدم اقدام قانونی برای رفع مشکلات و نواقص و ایرادات مدارس صورت نگیرد از سوی دادستانی قائنات علیه مدیران مربوطه در مجموعه آموزش و پرورش از جهت ترک فعل اعلام جرم می‌شود.

نظر شما