شناسهٔ خبر: 69269171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی به‌کار گرفته شود

استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: اعتماد بانک‌ها به بخش خصوص، راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی و همت و اراده به پرداخت تسهیلات باید در سیستم بانکی تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، یدالله رحمانی در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اعتماد بانک‌ها به بخش خصوص، راهکارها برای بازسازی و تقویت منابع بانکی و همت و اراده به پرداخت تسهیلات باید در سیستم بانکی تقویت شود و بخش خصوصی باید اعتماد خود را نسبت به سیستم بانکی تقویت و جلب کند.

وی با بیان اینکه راهکارهایی برای بهبود نسبت مصارف به منابع بانکی در استان باید دنبال شود، عنوان کرد: زحمات شبکه بانکی قابل تقدیر بوده و اما محدودیت‌های شبکه بانکی قابل قبول نخواهد بود.

رحمانی، خواهان وضعیت دقیق پرداخت‌ها شد و در این زمینه با بیان اینکه با وضعیت کنونی که شبکه بانکی استان دارد نمی‌توان انتظار توسعه داشت، افزود: برای برون‌رفت سیستم بانکی از این شرایط قطعاً باید به دنبال راهکار عملیاتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی باید در همان خط صرف شود، تاکید کرد: نقش سیستم بانکی در تولید و اشتغال پایدار اجتناب‌ناپذیر است، با اینکه تولیدات ما بانک‌محور است در این زمینه با انبوهی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها مواجه‌ هستیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی مشکلات بانک‌های خصوصی و دولتی را انعکاس خواهیم داد، ادامه داد: اگر بخواهیم شاخص‌ها را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهیم با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم و باید به پشتوانه بانک‌ها برای کوتاه مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتمان را رفع و کارهایمان را به پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مکاتبات با بانک مرکزی، برای هر بانک راهکاری ارائه می‌دهیم تا گره کار باز شود و به نتایج لازم دست پیدا کنیم، تصریح کرد: باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار و آوردن منابع واحدهای بزرگ به استان باشیم تا پایه‌های بخش تولید را تقویت و ارتقاء دهیم.

رحمانی خاطرنشان کرد در کوتاه مدت به دنبال ابلاغ منابع 1402 هستیم و در بلندمدت مسیرهای پیش‌روی سرمایه‌گذاری را برطرف کنیم و اگر کاری انجام ندهیم نمی‌توانیم در جهت رشد تولید گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد آینده سیستم بانکی را در گروی رونق بخش تولید دانست و افزود: از 17 هزار و 500 میلیارد تومان سال گذشته منابع بانکی کمتر از دو هزار میلیارد آن در بخش تولید هزینه شد و با وجود همه مشکلاتی که پیش روی شبکه بانکی استان وجود دارد، نباید ناامید شویم و باید به دنبال رفع آنها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما