شناسهٔ خبر: 69267369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رضوانی فر با صدور پیامی به مناسبت روز ملی صادرات؛

صادرات و توسعه اقتصادی کشورها از مهمترین شاخص‌های توسعه است

طیبه بیات

رئیس کل گمرک ایران با صدور پیامی به مناسبت روز ملی صادرات گفت: امروزه صادرات و تجارت بین الملل در اشتغال، تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشورها از مهمترین شاخص‌های توسعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با صدور پیامی، ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات را به فعالان عرصه تجارت خارجی به ویژه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، متن پیام محمد رضوانی‌فر به این شرح است:

«امروزه صادرات و تجارت بین الملل در اشتغال، تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم و از مهمترین شاخص‌های توسعه است.

۲۹ مهرماه در تقویم کشور ما به عنوان روز ملی صادرات فرصتی ارزشمند برای تقدیر از تلاش‌های صادرکنندگان و تأکید بر نقش صادرات در اقتصاد و مطرح کردن مشکلات و موانع موجود و بررسی و ارزیابی چالش‌های موجود در حوزه صادرات به شمار می‌رود.

روز ملی صادرات امسال با شعار، «صادرات غیرنفتی؛ راهکار رونق و توسعه»، روز پاسداشت از تلاش‌های بی وقفه فعالان اقتصادی است که موجبات رونق تولید، اشتغال پایدار و در نهایت اقتدار کشور را فراهم می‌کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مجری مقررات تجارت خارجی با هدف حمایت از تولیدات ملی و ایجاد تسهیلات مناسب برای فعالان اقتصادی، اقدام‌های متعددی در بهبود محیط کسب و کار کشور از جمله در حوزه صادرات غیرنفتی انجام داده است.

گمرک ایران همچنین با استقرار سامانه جدید گمرک هوشمند به سمت ساده‌سازی تشریفات گمرکی، فرآیندها و رویه‌های گمرکی گام برداشته است که زمینه افزایش چشمگیر سرعت تشریفات ترخیص و کاهش هزینه‌ها را فراهم کرده است.

اینجانب روز ملی صادرات را به تلاشگران عرصه‌ی تجارت خارجی کشور به ویژه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. همچنین از تلاش‌های همکاران متعهد و پرتلاشم در گمرکات سراسر کشور به ویژه در گمرکات مرزی به عنوان مرزبانان اقتصادی که نقش پررنگی در نیل به توسعه و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل‌گری تجارت دارند، قدردانی نموده و سلامتی و موفقیت این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم.»

نظر شما