شناسهٔ خبر: 69245811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

فارن پالیسی؛

ترور رهبران جبهه مقاومت، نسلی سخت‌تر و مقاوم‌تر ایجاد می‌کند

فارن پالیسی در تحلیلی درباره شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: عملکرد گروه‌های ضداسرائیلی در خاورمیانه گواه این است که کشته شدن رهبران جبهه مقاومت، نسلی سخت‌تر و مقاوم‌تر ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، این مجله سیاسی خبری با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند مشکل خود را با جنبش مقاومت با کشتن رهبران آن حل کند افزود این ترورها تنها تلاش گروه‌های مقاومت را دوچندان و دردسرهای جدیدتری برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

 

این مجله در مطلب تحلیلی خود با اشاره به برخی رهبران جبهه مقاومت مانند عباس موسوی دبیرکل پیشین حزب الله لبنان، ‌ فتحی شقاقی بنیان‌گذار جهاد اسلامی فلسطین و شیخ احمد یاسین ‌موسس جنبش حماس که توسط نیروهای اسرائیلی ترور شدند نوشت: اسرائیل پس از ترور این افراد هرگز نتوانست به مقاومت نظامی یاران آن‌ها پایان دهد و این ترورها هرگز موجب نشد رهبران بعدی مقاومت در استراتژی خود تجدید نظر کنند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: برخی تحلیل‌گران و مقامات دولت آمریکا بر این باورند تنها زمانی صلح امکان‌پذیر است که اسرائیل گروه های مقاومت را به طور کامل شکست دهد. این در اظهارات جو بایدن، در مورد ترور سنوار کاملاً واضح بود. اما این تنها یک امید واهی است. واقعیت این است که اعضای این جنبش در نبود رهبران خود مصمم‌تر از گذشته به مبارزه ادامه خواهند داد و از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت.

 

فارن‌پالیسی با اشاره به اظهارات شهید یحیی سنوار که "کشته شدن در نبرد با اسرائیل را به مرگ‌های عادی ترجیح می دهد"، افزود: «مقاومت» بی نتیجه نیست، این جزء حیاتی هویت مبارزان است. سنوار نیز با شواهد قابل توجهی معتقد بود مرگ وی الهام‌بخش خوبی برای مقاومت بیشتر خواهد بود.

 

این تحلیل در مثال دیگری به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ‌فرمانده فقید سپاه قدس ایران توسط آمریکا اشاره کرده و نوشت: پس از آن که آمریکایی‌ها سلیمانی، ‌بازیگر اصلی محور مقاومت، را ترور کردند، ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نه تنها توان و انگیزه خود را از دست نداد ‌بلکه با قدرت بیشتری به کار خود ادامه داد.

 

فارن‌پالیسی در پایان نتیجه گرفت: ترور رهبران مقاومت، ‌شاید برای اسرائیل در کوتاه مدت رضایت‌بخش و دستاوردی بزرگ باشد ‌اما کمک چندانی به این رژیم برای از بین بردن دشمنانش نخواهد کرد، ‌ چرا که جای خالی این رهبران با افرادی مقاوم‌تر و سخت‌تر پُر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام /ی.ح/26

نظر شما