شناسهٔ خبر: 69229716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پردیس ملت؛

جشنواره فیلم کوتاه تهران کار خود را آغاز کرد

ندا زنگینه

مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امروز ۲۷ مهر در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است که در این مراسم مهدی آذرپندار دبیر جشنواره و جمعی از داوران و فیلمسازان این رویداد حضور دارند.

آیین افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن ۹ پردیس سینمایی ملت با معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره عکس تهران و جشنواره «عطر خدمت» و ۲ نکوداشت همراه می‌شود.

محمدرضا مقدسیان اجرای این مراسم را برعهده دارد و اختتامیه با گرامیداشت یاد شهدای غزه آغاز شد.

آذرپندار در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران عنوان کرد: از همین ابتدا باید از کسانی که کمک کردند جشنواره فیلم کوتاه به دوره چهل و یکم خود برسد تشکر می‌کنم. ۲ عزیزم بزرگوار سعید پوراسماعیلی و خانم فلکیان سال گذشته در کنار ما بودند که امسال به دلایلی نیستند که از این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی افزود: از شما که برای تبلیغات جشنواره کمک کردید ممنونم تا جایی که اکنون جای خالی در جشنواره وجود ندارد و ما برای سانس‌های ویژه با چالش مواجه هستیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه در پایان صحبت‌هایش گفت: جهانی که ما در آن هستیم این روزها خیلی هم خیال‌انگیز نیست. امیدواریم زمانه‌ای باشد که در جهان کودک‌کشی متوقف شود. ما روزی اعلام کردیم که فیلم‌هایی که کودک‌کشی دارند در جشنواره نمایش داده نمی‌شود اما اکنون مقابل چشم میلیون‌ها بیننده روزانه هزاران کودک کشته می‌شوند که دردناک است.

در ادامه مراسم کلیپی پخش شد که در آن یاد هنرمندان درگذشته سینما از جمله رضا داوودنژاد، جلیل شعبانی، بیتا فرهی، مهدی خلیلی، پروانه معصومی، حسین سپهوند، زهره حمیدی، سعید راد، صدرالدین حجازی، محمدجعفر باقری‌نیا، ناصر طهماسب، هوشنگ حریرچیان گرامی داشته شد.

مراسم نکوداشت جعفر باقری‌نیا کارگردان فیلم کوتاه و مستند بخش بعدی مراسم افتتاحیه بود که لوح یادبود مراسم به همسر و دختر این فیلمساز اهدا شد.

همسر این هنرمند گفت: از دست دادن همسر هنرمند نه‌تنها یک فقدان شخصی بلکه از دست دادن یک منبع الهام است. محمدجعفر باقری نیا حتی در واپسین روزهای زندگی خود برای خلق اثر تلاش کرد و بر این باورم که او اکنون کنار ما حضور دارد و عشق و علاقه او هرگز از بین نخواهد رفت.

در بخش بعدی مراسم افتتاحیه، آیین بزرگداشت نیما عباس‌پور کارگردان فیلم کوتاه برگزار و لوح یادبود مراسم به این فیلمساز اهدا شد.

نیما عباس‌پور بیان کرد: بابت این بزرگداشت از شما ممنونم ولی دوستان می‌دانند که اصلاً خوشحال نیستم و با کلنجار این برنامه را پذیرفتم. دلیلش هم این است که حالم خوب نیست و حال خیلی‌ها سال‌هاست که خوب نیست. کاش جای اینکه از من تقدیر می‌شد امروز داریوش مهرجویی، وحیده محمدی‌فر، کیومرث پوراحمد و … زنده بودند.

این گزارش در حال تکمیل است...

نظر شما