شناسهٔ خبر: 69218977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

دوره آموزشی «نوآوین» ویژه نوجوانان در استان برگزار می‌شود

حوزه/ مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با گفت: دوره آموزش رسانه نوآوین ویژه نوجوانان در استان درحال برگزاریست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سجاد محمدی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از گروه‌ها و مجموعه‌هایی که در جامعه اهمیت بالایی دارند اما کمتر مورد توجه سازمان‌ها، ارگان‌ها و مجموعه‌های تربیتی قرار گرفته‌اند قشر نوجوانان است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه نوجوانان در آموزش و پرورش وجود دارند و مجموعه‌ای مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آن‌ها برنامه‌هایی دارد اما پس از گفت‌وگو با این قشر از جامعه متوجه می‌شویم در زمینه محتوایی برای آن‌ها لازم است در ابعاد گوناگون اقداماتی صورت بگیرد.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های گذشته اهمیت این موضوع مشخص شد که باید نوجوانان نیز مخاطب سازمان تبلیغات اسلامی قرار بگیرند در همین راستا قرارگاه عملیاتی، تربیتی نسل قاسم در استان شکل گرفت که رویکرد این قرارگاه نیز آموزش گفتمان امامین انقلاب، گفتمان روز جامعه و محتواهای موردنیاز نوجوانان است.

محمدی با اشاره به اهمیت رسانه در دنیای امروز، عنوان کرد: رسانه و پرداختن به ابعاد و زوایای مختلف آن یکی از دوره‌هایی است که برگزاری آن برای نسل قاسم ضرورت دارد به همین جهت نیز سال گذشته دوره‌های آموزشی گوناگونی در زمینه رسانه در شهرستان‌های مختلف استان اعم از اردل، کوهرنگ، بن، لردگان، بروجن و… برگزار شد که گروه‌های مختلفی از دختران و پسران نوجوان در این زمینه فعال شدند.

وی اضافه کرد: امسال نیز یکی از اولویت‌های ما برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه رسانه برای قشر نوجوان در چهارمحال و بختیاری بود که تا امروز نیز دوره‌های بسیار خوبی برگزار شد و هم‌اکنون نیز دوره رسانه‌ای «نو آوین» در حال برگزاری است.

دوره آموزشی «نوآوین» ویژه نوجوانان در استان برگزار می‌شود

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی رسانه این است که نوجوانان استان مانند شهید آوینی تربیت شوند، تصریح کرد: علت نامگذاری این دوره‌ها با عنوان نو آوین نیز به همین علت است درواقع نو آوین تلفیقی از نوجوان و نام شهید آوینی است.

محمدی یادآور شد: دوره‌های آموزشی نو آوین به صورت هفتگی در هر یک از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوند و در هفته جاری نیز در شهرستان فرخشهر با حضور ۱۰۰ نفر از نوجوانان این شهرستان در حال برگزاری است که این دوره از چهارشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های نو آوین در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ادامه دارد، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های دوره آموزشی نو آوین این است که این دوره‌ها به صورت اردویی برگزار می‌شوند یعنی نوجوانان شب را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و در دورهمی‌ها و گعده‌های آموزشی شرکت دارند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان فرخشهر و شهرکرد دوره نو آوین ویژه نوجوانان شهرستان فرخشهر در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و با حضور اساتید مجرب در حال برگزاری است که روز گذشته نیز پذیرش و استقبال از نوجوانان انجام شد.

محمدی ادامه داد: در اولین روز از برگزاری دوره آموزشی نو آوین ویژه نوجوانان شهرستان فرخشهر مباحث مقاومت و شهدای مقاومت تبیین و بیان شد امروز نیز مقرر است دوره‌ها با محوریت هوش مصنوعی برگزار شوند البته در کنار این موضوعات تبیین موضوع مقاومت نیز انجام خواهد شد و سعی می‌شود شبهات نوجوانان در این زمینه برطرف شوند چراکه امروز دشمن سعی دارد در عرصه رسانه با مطرح کردن شبهات ذهن نوجوانان را درگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی، سواد رسانه و بازی‌های رایانه‌ای نیز از دیگر موضوعاتی هستند که در دوره نو آوین در مورد آن‌ها آموزش‌هایی به نوجوانان ارائه می‌شود البته مباحث تفریحی نیز در این دوره‌ها برای شرکت‌کنندگان دیده شده است.

نظر شما