شناسهٔ خبر: 69218835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صعود ۱۴۰۰ پله‌ای رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۱۴۰۰ پله صعود این دانشگاه در زمینه علمی پژوهشی و قرار گرفتن در رتبه ۶۱۸ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حبیب غزنوی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 1400 پله صعود دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه علمی پژوهشی و قرار گرفتن در رتبه 618 در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حضور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سه سال قبل در رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام در رتبه 2000 تا 2200 قرار گرفته بود و امسال بر اساس معتبرترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان(رتبه بندی تایمز) بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا رتبه 618 را به خود اختصاص داده است. 

وی ادامه داد: این افتخار بزرگ به سبب تلاش و فعالیت‌های علمی و پژوهشی چشمگیر و اثرگذار محققین و اساتید این دانشگاه و مسئولیت‌پذیری رده‌های مختلف است.

غزنوی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین مفتخر است که در سال جدید میلادی نیز سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا و هفت نفر جزو دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: از لحاظ علمی از دانشگاه میشیگان آمریکا و آتاتورک ترکیه در جایگاه بالاتری قرار گرفته‌ایم و این نشان دهنده پویایی علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جمع نخبگان حوزه سلامت استان با اشاره به گام‌های بلند حوزه سلامت سیستان و بلوچستان در جهت ارتقاء شاخص‌های سلامت با ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دنیا، گفت: خوشبختانه با تلاش و توانمندی اساتید و نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانسته با ارتباط خوب و موثر با سایر کشورهای همسایه و در تولید علم و فناروری، موفقیت‌های خوب و بی‌نظیری را در جهان کسب کند و گام‌های بلندی را در جهت ارتقای سلامت مردم بردارد.

وی افزود: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه، پایه و اساس پیشرفت علمی در حوزه سلامت است و امیدواریم با تلاش مستمر و هم‌افزایی بیشتر شاهد رشد سریع‌تر شاخص‌های سلامت در استان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: راه‌اندازی شهرک سلامت در زاهدان می‌تواند باعث ماندگاری بهتر پزشکان، کمک به گردشگری سلامت و ایجاد کارهای نوآورانه در این حوزه شود.

انتهای پیام/

نظر شما