شناسهٔ خبر: 69201546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر دفاع لهستان:

زندگی پناهندگان اوکراینی در ورشو، لهستانی‌ها را خشمگین کرده است

وزیر دفاع لهستان اذعان کرد که شهروندان این کشور از دیدن زندگی پُر زرق و برق پناهندگان اوکراینی در ورشو، خشمگین شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیسلاو کوزینیاک کامیش، وزیر دفاع لهستان می‌گوید که مردم این کشور از دیدن زندگی شاهانه پناهندگان اوکراینی در ورشو به ستوه آمده و خشمگین شده‌اند.

کامیش در گفت‌وگو با وبگاه «اینتریا» گفت: مردم لهستان با دیدن مردان جوان اوکراینی که بهترین خودروها را می‌رانند و آخر هفته‌ها در هتل‌های پنج ستاره خوشگذرانی می‌کنند، بهت‌زده هستند!

به گفته وی، مالیات‌دهندگان (مردم) لهستان این مناظر را «ناعادلانه» می‌بینند به ویژه اینکه با پول مالیت آنها، مزایای پناهندگان اوکراینی و کمک نظامی و مالی کی‌یف تامین می‌شود.

به نوشته اندیشکده «کیِل» آلمان، از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، لهستان همواره یکی از حامیان بزرگ اوکراین بوده و برای این کشور بیش از ۳.۲ میلیارد یورو کمک نظامی فراهم کرده است.

براساس آمار سازمان ملل متحد، بیش از ۹۸۱ هزار پناهنده اوکراینی در لهستان اقامت دارند و حدود دو برابر این رقم به طور رسمی برای پناهندگی درخواست داده‌اند!

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جامعه لهستان که در ابتدا با اوکراین ابراز همدردی زیادی داشت، رفته رفته از توهم بیرون آمده و مایوس شده است. یافته‌های یک نظرسنجی که یکی از خبرگزاری‌های رسمی لهستان هفته پیش منتشر کرد، نشان می دهد که دوسوم لهستانی‌ها موافق بازگشت پناهندگان مرد اوکراینی به کشورشان برای جنگ با روسیه هستند.

رادوسلاو سیکورسکی، وزیر خارجه لهستان ماه گذشته از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا مزایا و خدمات اجتماعی را برای پناهندگان مرد اوکراین کاهش دهند.

نظر شما