شناسهٔ خبر: 69194983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حتما قلعه‌نویی به جوان‌گرایی فکر می‌کند

معدنچی: پشت تیم ملی باشیم و کمک کنیم

مربی فجر شهید سپاسی و بازیکن اسبق تیم ملی جریان بازی ایران مقابل قطر را یک طرفه ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حالی که قرار بود در خانه از قطر پذیرایی کند اما در کشور ثالث پذیرای این تیم بود. این اولین نکته در شب پیروزی شاگردان قلعه نویی بود که مهرزاد معدنچی در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت به آن اشاره کرد: «اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از ایران گرفته درست نیست و باید مسئولان فدراسیون هر چه زودتر شرایط میزبانی تیم ملی و نمایندگان فوتبال ایران در کشور خودمان را فراهم کنند.»

او صحبت‌هایش درباره بازی را اینطور ادامه داد:
«ایران بازی را خیلی خوب شروع کرد و در همان اوایل بازی موقعیت هم داشت اما بعد از آنکه گل اول را روی غافلگیری خط دفاع دریافت کرد توانست همه چیز را اداره کند و خیلی به موقع به گل مساوی رسید. بازیکنان ما به لحاظ کیفیت خیلی بهتر از قطر هستند و به همین دلیل در نیمه دوم خیلی بهتر از حریف بودیم و بازی عملا یک طرفه شد. قطر حرفی برای گفتن نداشت و در کل همه شرایط به نحوی پیش رفت که با نتیجه نهایی بازی، آن نیمه نهایی جام ملت‌ها جبران شد. این برد را به تیم ملی و مردم ایران تبریک می‌گویم.»

وی در واکنش به برخی انتقادهای پیش از بازی که نسبت به انتخاب بازیکنان تیم ملی شده بود گفت:
«نباید انتخاب بازیکنان را قضاوت کرد. قطعا پشت هر انتخابی دلیل و تفکری است. ببینید حالا که تیم ملی با آقای قلعه نویی در حال نتیجه گرفتن باید همه از ایشان و از تیم حمایت کنیم. من از معیارهای کادر فنی تیم ملی در انتخاب بازیکن اطلاع ندارم ولی آنها لیگ را رصد می‌کنند و برای جام جهانی نیم نگاهی به جوانگرایی دارند. شاید شکل و شمایل تیم ملی در بازی‌های قبلی تماشاگرپسند نبود ولی آنها جلوی قطر نشان دادند پتانسیل موفقیت‌های بزرگ را دارند. الان در مسیر جام جهانی هستیم و وقت انتقاد نیست. همه باید برای بهتر شدن تیم ملی کمک کنیم.»

معدنچی که به عنوان عضو کادر فنی فجر سپاسی فعالیت دارد، درباره قول هفته پیش سرمربی این تیم مبنی بر صعود قطعی به لیگ برتر، گفت:
«آقای پیروز قربانی به تنها نکته‌ای که اشاره نکردند مصدومیت سه بازیکن کلیدی فجر بود. متاسفانه ما یوسف کی‌شمس، امیرمحمد منصف و محمد آژیر را ما در این دو هفته نداشتیم. آن هم در حالی که هر سه نفر در چهار هفته ابتدایی جزو مهره‌های ثابت و موثر ما بودند. دنبال بهانه نیستم ولی غیبت این سه بازیکن کاملا مشهود و تاثیرگذار بود. با این حال در این دو بازی می‌توانستیم بازنده نباشیم. در خصوص بازی پیکان باید بگویم که متاسفانه خیلی زود گل خوردیم و هر چه تلاش کردیم نشد به بازی برگردیم.»

او البته خودش هم قول جبران و بازگشت به روزهای خوب داد:
«چهار برد متوالی توقعات از فجر را بالا برد. هر چند هنوز برای جبران زمان داریم و انشاالله از همین بازی بعدی بردهایمان را مجددا از سر بگیریم. امسال در پیش فصل تمرینات منظمی داشتیم، بازیکنان خوبی جذب کردیم و همانطور که آقای قربانی هم گفتند ما همه تلاشمان را خواهیم کرد که در پایان فصل شرمنده مردم شیراز نباشیم و این تیم بااصالت و محبوب و قدرتمند را به لیگ برتر برگردانیم.»

نظر شما