شناسهٔ خبر: 69192779 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازداشت عامل جنایت کینه‌جویانه در چیتگر

مرد جوانی که در اقدامی هولناک با انگیزه کینه‌جویی در چیتگر دست به جنایتی هولناک زده بود، بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعت 1 بامداد  یکشنبه اول مهرماه، مأموران کلانتری 154 چیتگر از طریق تماس تلفنی با قاضی محسن اختیاری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی، مرگ مشکوک مرد جوانی را در غرب تهران گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به‌همراه بازپرس جنایی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان افغانستانی را مشاهده کردند که بر اثر یک ضربه چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان یک درگیری خیابانی قربانی جنایت شده است و برادر او در جریان این ماجرا بوده است.

بدین‌ترتیب برادر مقتول به‌عنوان مطلع هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: چند وقت پیش برادرم به‌صورت قاچاق به کشور ترکیه رفت اما در آنجا بازداشت و به کمپ پناهجویان منتقل شد. برادرم در کمپ به‌دلیل مسائل پیش‌پاافتاده و فحاشی با مرد جوان افغانستانی به‌نام حامد درگیر شد که به‌ همین خاطر آنها از یکدیگر کینه گرفتند.

او ماجرای جنایت را این‌طور توضیح داد: برادرم هنگامی که آزاد شد، به ایران آمد و در شغل نصب روکش صندلی مشغول کار شد تا اینکه حامد 2 روز قبل به او پیام داد و در چیتگر قرار دعوا گذاشت، در ادامه برادرم به محل قرار نزاع رفت اما حامد با 4 نفر دیگر که به‌همراهش آمده بودند برادرم را با ضربه چاقو به قتل رساندند و قبل از رسیدن پلیس پا به فرار گذاشتند.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی ابتدا مخفیگاه 5 مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری آنها اقدام کنند.

دستگیری عامل جنایت هولناک

تیم جنایی در نخستین‌گام با اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه حامد را شناسایی کردند و متوجه شدند که او قصد دارد کشور را به صورت قاچاقی برای همیشه ترک کند که همین سرنخ مهم کافی بود تا عامل این جنایت هولناک در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

 کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم قضایی بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس حامد را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

حامد در همان تحقیقات مقدماتی به شرکت در نزاع مرگبار اعتراف کرد ولی مدعی شد که ضربه چاقو را فرد دیگری زده است اما این درحالی بود که فیلم دوربین‌های مداربسته که لحظه به لحظه صحنه درگیری را  ضبط کرده بود، نشان می‌داد او با چاقویی که در دست داشته مرتکب جنایت شده است؛ از سوی دیگر در تلفن همراه متهم پیامک‌های تهدیدآمیزی مشاهده شد که از گذشته برای مقتول ارسال کرده و قرار دعوا برای انتقامگیری در چیتگر گذاشته بود.

به گزارش تسینم، با دستور قاضی اختیاری از شعبه اول دادسرای امورجنایی، متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری دیگر متهمان فراری همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما