شناسهٔ خبر: 69192774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

اولین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ایجاد شد

ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ایجاد اولین خانه صنایع دستی استان در مدرسه هدایت ارومیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری عصر سه شنبه در بازدید نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از موزه صنایع دستی ارومیه، اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع است که با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل و پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شد.

وی افزود: در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، هنرهای چوبی، نگارگری و گلیم‌بافی به همراه موزه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شده است و ودوره های صنایع‌دستی نیز در این بنای تاریخی اجرا می‌شود.

صفری با اشاره به فعالیت ۴۰ رشته صنایع‌دستی در استان ادامه داد: در موزه صنایع‌دستی ارومیه آثار فاخر هنرمندان شاخص استان نگهداری می‌شود که نشان‌دهنده بخشی از هویت و هنر این مرزوبوم است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات مرمتی در خانه انصاری در حال انجام بوده، پروژه توسعه‌ای موزه باستان‌شناسی ارومیه آغاز شده و نیز پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه به‌زودی افتتاح می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی و سرشار از آثار مختلف باستانی، فرهنگ‌های مختلف و صنایع دستی غنی است و باید در حفظ همه این موارد تلاش کنیم.

شهین جهانگیری، با بیان اینکه توجه به مقوله صنایع‌دستی در واقع حفظ و انتقال فرهنگ یک شهر و منطقه است، در گفتگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: ارومیه یکی از شهرهای تاریخی و سرشار از آثار مختلف باستانی، فرهنگ‌های مختلف و صنایع‌دستی غنی است و باید در حفظ همه این موارد تلاش کنیم.

وی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تغییر کاربری بناهای تاریخی مانند مدرسه هدایت، خانه انصاری، مدرسه ٢٢ بهمن و… گام بلندی را در احیا، نگهداری و بهره‌گیری متناسب با موضوعات تاریخی و میراث‌فرهنگی برداشته است.

نظر شما