شناسهٔ خبر: 69189352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سومین جشنواره منطقه‌ای ایثار به میزبانی قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزارش سومین جشنواره منطقه‌ای ایثار به میزبانی قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نشست خبری فراخوان سومین نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار»  امروز با حضور محمد کرم‌اللهی، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران 11 استان در محل سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این جلسه، اظهار داشت: فراخوان سومین نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «ایثار» با هدف بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت و همدلی اجتماعی در سطح کشور و منطقه منتشر شد.

وی ادامه داد: تشویق، ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی با موضوع «ایثار و شهادت»، «انفاق و همدلی اجتماعی»، «جهاد و محور مقاومت» جهت ایجاد و به‌روزرسانی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین افزود: گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری با هدف ارتقای بینش و آگاهی جامعه به‌عنوان مخاطب اصلی این‌گونه آثار هنری و ایجاد جریان‌سازی گفتمان ارزشی - اجتماعی در این زمینه و کشف و حمایت از استعدادهای جوان را از دیگر اهداف متصور شده برای این جشنواره است.

اسمعیلی تصریح کرد: این فراخوان با موضوع‌های ایثار - شهدا و ایثارگران، ایثار - مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، ایثار - عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام‌الشهدا، ایثار – شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، ایثار - شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، ایثار – بانوان عاشورایی، ایثار - فرهنگ فاطمی و رسالت امروز، ایثار – در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار - شهدای گمنام و غریب و ایثار - فرزندان و کودکان شهدا در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره یاد شده، در سه بخش دانش‌آموزی در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگسال و ویژه جامعه ایثارگری در رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال و نقاشی‌خط دیجیتال، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: این جشنواره به میزبانی استان قزوین با حضور استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز و اردبیل برگزار می‌شود.

اسمعیلی ادامه داد: علاقه‌مندان می‏‏‎‌توانند آثار خود را تا 15 آبان‌ماه سال 1403 به میزبانی استان قزوین به آدرس ایمیل tajasomiisaar2@gmail.com ارسال کنند.

وی افزود: اعلام نتایج نهایی این فراخوان پایان آبان‌ماه و زمان برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای آذر و دی‌ماه سال جاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما