شناسهٔ خبر: 69178934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نیمه نخست امسال؛

محل هزینه‌کرد ۹۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده اعلام شد

سمیه رسولی

در نیمه نخست امسال بیش از ۹۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و در قالب سلامت و عوارض به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه جهت سلامت مردم و توسعه و آبادانی کشور پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس جدیدترین گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در شش ماهه اول سال‏ جاری بالغ بر ۵۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که بیش از ۹۸ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و در قالب سلامت و عوارض به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه جهت سلامت مردم و توسعه و آبادانی کشور پرداخت شده است.

در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ در مجموع بیش از ۷۳ هزار ۷۶۲ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی کشور به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل امور عشایر پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۵۲ هزار و ۴۹۸ میلیارد تومان) رشد ۴۱ درصدی داشته است.

همچنین در این بازه زمانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان نیز در قالب سلامت به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۳ هزار و ۸۳ میلیارد تومان) ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزون بر موارد یادشده، در شش ماهه اول سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده در مجموع بیش از دو هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در قالب سهم ۲۷ صدم درصد توسعه ورزش‌های همگانی به حساب وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته (یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان) است.

نظر شما