شناسهٔ خبر: 69172030 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علی آبادی: تجارت برق با کشورهای همسایه افزایش می یابد

وزیر نیرو گفت: اتصال الکتریکی بین ایران و آذربایجان هم‌‌اکنون برقرار است و امید است تا تابستان سال آینده، این امر افزایش یابد و پیشنهاد شده است بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان در این باره مذاکراتی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو در دیدار وزیر نیرو با معاون نخست وزیر آذربایجان با اشاره به اشتراکات تاریخی فراوان بین دو کشور ایران و آذربایجان، ابراز داشت: برای  تداوم و تقویت همکاری‌ها بین دو طرف، طرح‌های زیادی را در دستورکار داریم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به همکاری صورت گرفته دو کشور ایران و آذربایجان درخصوص سد خداآفرین، ابراز داشت: این سد توسط دو طرف ساخته شده است.

وی یادآور شد: درباره سد قیزقلعه‎سی و اردوباد برنامه مفصلی را در دست اقدام داریم که در مراحل پیشرفت است؛ طی توافق صورت گرفته مقرر شد فرآیند اجرای این طرح‌ها تسریع شود.

وی تصریح کرد: اتصال الکتریکی بین ایران و آذربایجان هم‌‌اکنون برقرار است و امید است تا تابستان سال آینده، این امر افزایش یابد و پیشنهاد شده است بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان در این باره مذاکراتی صورت گیرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با روسیه مذاکرات صورت گرفته است و مقرر شد در اجلاس آینده این موضوع پیگیری شود؛ برقراری این خط الکتریکی به جهت اقتصادی برای دو طرف بسیار سودمند خواهد بود.

علی‌آبادی بیان کرد: در زمینه‌های تخصصی – فنی مذاکراتی صورت گرفت و بر همین اساس آمادگی برای بازدید از تاسیسات فنی دو کشور اعلام شد.

نظر شما