شناسهٔ خبر: 69159862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد؛

اجرای ۳۳ پروژه تامین و تصفیه آب در مازندران

ساری- مدیرعامل آب و مازندران گفت: این شرکت در راستای تامین، تصفیه و توزیع آب بهداشتی ۳۳ پروژه ارتقای آب با پیشرفت ۵۰ درصد در دست اجرا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد برارزاده گفت: با توجه به تعهدات سازمانی در حوزه کنترل کیفیت آب و فاضلاب بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در شش ماهه نخست امسال با هدف ارزیابی کیفیت آب وپساب انجام شد.

وی با بیان اینکه کنترل کیفیت آب آشامیدنی یک فرایند مهم است که اطمینان می‌دهد آب، سالم و قابل مصرف است، افزود: کنترل کیفیت آب آشامیدنی شامل تست‌ها و ارزیابی‌های شیمیایی و میکروبیولوژی است.

وی ادامه داد: ارزیابی کیفیت آب شرب مصرفی مردم شامل مراحل نمونه برداری، تست‌های فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژیکی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارزیابی استانداردهاست که در همین راستا شرکت آب و فاضلاب مازندران با برخورداری ۲۰ آزمایشگاه فعال و کادر تخصصی ۵۰ نفره در سطح استان، مسئولیت پایش، ارزیابی و کنترل کیفیت آب وپساب حاصل از تصفیه آب و فاضلاب را عهده دار است.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به اجرای شش هزار و ۴۰۹ آزمون شیمیایی، یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۰۵ آزمون ارزیابی کیفیت میکروبی آب و نیز ۱۵۰ نمونه آزمون‌های ارزیابی کیفیت بیولوژیکی آب منابع آبی و تصفیه خانه‌های آب درشش ماهه نخست سال‌جاری تصریح کرد: در این مدت ۵۵ هزار و ۴۸۸ آزمون ارزیابی عملکرد واحدهای تصفیه آب باهدف ارزیابی عملکرد ۶۸و احد تصفیه خانه آب و نیز دو هزار و ۴۹۷ آزمون در ۸ واحد تصفیه خانه فاضلاب انجام شد.

برارزاده خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تأمین، تصفیه و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی ۳۳ پروژه ارتقای کیفیت آب را در سطح شهر و روستا دارد که از این تعداد ۱۱ پروژه دارای پیشرفت ۱۰۰ درصدی، ۹ پروژه دارای پیشرفت بالای ۷۰ درصدی و۱۳ پروژه نیز با ظرفیت ۲۴۹ لیتر بر ثانیه و با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان با پیشرفت ۵۰ درصدی درحال اجرا دارد.

نظر شما