شناسهٔ خبر: 69153831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اسرائیل ۷ اکتبر را عزای عمومی اعلام می‌کند!

قرار است در اجرای عزای عمومی تمام ساختمان‌های دولتی پرچم‌ها را از طلوع آفتاب تا غروب آن روز به حالت نیمه افراشته در آورند.

صاحب‌خبر -

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که از این به بعد هفتم اکتبر روز عزای عمومی است.

به نقل از روزنامه «جروزالم پست» دولت اسرائیل در نشست هفتگی خود اعلام کرد که در تقویم عبری، روز ۷ اکتبر عزای عمومی خواهد بود. روز عزاداری شامل دو مراسم خواهد بود.

قرار است در اجرای عزای عمومی تمام ساختمان‌های دولتی پرچم‌ها را از طلوع آفتاب تا غروب آن روز به حالت نیمه افراشته در آورند.

تصمیم گرفته شده که مراکز آموزشی و تفریحی در این روز تعطیل باشد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آنها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

 

نظر شما