شناسهٔ خبر: 69148771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضور شورای اسلامی شهر بندرعباس:

اثرات درآمد ۱۲۰ میلیاردی شهرداری بندرعباس در شهر دیده نمی‌شود

بندرعباس- عضور شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان عوارض دریافت می‌کند اما هیچ کس اثرات آن را در شهر نمی‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کناری نژاد ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور جلسه طرح سوال از شهردار بندرعباس اظهار کرد: ما در ابتدای این شورا با رایزنی و پیگیری افراد و مجموعه‌هایی که آن‌ها را دلسوز، مؤثر و کارآمد می‌دانستیم و با وعده‌ی پای کار آوردن تمام ظرفیت‌ها مخصوصاً ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای انجام عملیات‌های عمرانی بزرگ مقیاس در شهر بندرعباس به شهردار شدن مهدی نوبانی رأی مثبت دادیم اما پس از مدت کوتاهی به این نتیجه رسیدیم که ایشان نمی‌تواند شهردار موفقی در بندرعباس باشد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح و افزایش زمان بررسی انتخاب شهرداران در قانون، گریزی به طرح استیضاح شهردار بندرعباس در سال اول فعالیت وی زد و افزود: آغاز کنندگان استیضاح شهردار در آن زمان کسانی بودند که امروز مدافع شهردار هستند و بعد از جریان استیضاح مکرر بقیه همکاران را مورد اهانت، تهمت و تهدید قرار دادند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد از دخالت برخی نمایندگان مجلس در کار شورا گفت: اگر از ما بپرسید چرا به طرح سوال از شهردار و عملکرد آن پرداختیم به صورت تیتر وار باید بگوییم که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هر ماه از عوارض پرداختی شما بی هیچ تلاشی به دست شهرداری بندرعباس می‌رسد اما هیچکس اثرات آن را در شهر نمی‌بیند.

احمد کناری نژاد عنوان کرد: شهردار بندرعباس پروژه‌های رو به اتمام شهردار پیشین مانند پل قدس را به نام خود افتتاح کرده و آبشار موزیکال پارک شهید دباغیان را که پیش تر افتتاح شده و به دلیل کرونا تعطیل شده بود مجدداً افتتاح کرد که این امر زیبنده نیست.

وی با گلایه از کند پیش رفتن طرح‌های بازگشایی معابر و احداث تقاطع‌های غیر همسطح جدید در شهر بندرعباس گفت: شهردار صرفاً به رنگ کردن پایه‌های پل و نصب چراغ‌های زینتی روی آن‌ها می‌پردازد تا جایی که لقب شهردار رنگ‌ها را در فضای مجازی برای خود کسب کرده است.

عضو شورای شهر بندرعباس نداشتن راهکاری برای اصلاح بافت فرسوده، کمبود اتوبوس و تاکسی و نبود ایستگاه‌های مناسب، عدم ساخت شهربازی، بلاتکلیفی پایانه مسافربری شهر و بی توجهی به رفاهیات پرسنل و بازنشستگان از دیگر علل طرح سوال از شهردار بندرعباس معرفی کرد و خاطرنشان کرد: مردم بدانند ما حرف حق را خواهیم گفت حتی اگر هر روز به جای پله‌های شهرداری و شورا، پله‌های دستگاه قضائی را با شکایت شهردار و عواملش بپیماییم.

نظر شما