شناسهٔ خبر: 69140743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در گفت‌وگو با «صبح نو»:

روح‌الامینی : سفر قالیباف به لبنان، قوت قلب مقاومت است

روح‌الامینی افزود: «اینکه قالیباف خود هدایت هواپیما را برعهده گرفته، تحقیر بزرگی برای ادعاهای پوشالی رژیم صهیونیستی است و درعین‌حال، قوت قلب و پشتیبانی از مظلومان و محرومان لبنان که در خط مقدم ایستاده‌اند، محسوب می‌شود. ما این‌گونه صحنه‌ها را در دوران دفاع مقدس و انقلاب و در صحنه‌های مختلف دیگر هم دیده‌ایم. به‌ویژه در دهه ۶۰ در دوران ترورهای منافقین و شهادت ۷۲ تن مشاهده کردیم که هرگاه پرچمی از دست سرداری می‌افتاد، سرداران دیگری آن را به دوش می‌کشیدند.»

صاحب‌خبر -

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با «صبح نو» در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت اظهارکرد: «در درجه اول، این سفر در سالگرد طوفان الاقصی یک پیام مهم برای حمایت ایران از مقاومت و کانون‌های مقاومت دارد و همچنین  از غزه گرفته تا لبنان، یمن و عراق، حاوی پیام‌های متعددی است. تمامی این‌ها میادین مقاومت هستند و  به‌ویژه  خطرناک‌ترین نقطه یعنی بیروت که تحت آتش قرار دارد، نماد مقاومت است. حتی در حین فرود هواپیما، گوشه‌های بیروت بمباران می‌شد.» وی افزود: «اینکه قالیباف خود هدایت هواپیما را برعهده گرفته، تحقیر بزرگی برای ادعاهای پوشالی رژیم صهیونیستی است و درعین‌حال، قوت قلب و پشتیبانی از مظلومان و محرومان لبنان که در خط مقدم ایستاده‌اند، محسوب می‌شود. ما این‌گونه صحنه‌ها را در دوران دفاع مقدس و انقلاب و در صحنه‌های مختلف دیگر هم دیده‌ایم. به‌ویژه در دهه ۶۰ در دوران ترورهای منافقین و شهادت ۷۲ تن مشاهده کردیم که هرگاه پرچمی از دست سرداری می‌افتاد، سرداران دیگری آن را به دوش می‌کشیدند.»

نماینده مردم تهران تصریح کرد: «حضور قالیباف در لبنان که مصادف با مصاحبه مطبوعاتی مسئولان حزب‌الله در ضاحیه بود و همچنین دیدار هفته گذشته عراقچی، نشان می‌دهد که راه مقاومت محکم و استوار ادامه خواهد یافت و از صحنه خارج شدن بسیاری از فرماندهان بزرگ مانند سید حسن نصرالله یا سرداران حزب‌الله، تأثیری در این راه ندارد. این‌ها حادثه‌های سنگینی هستند؛ اما همان‌طور که قرآن می‌فرماید: «ما محمدٌ الا رسول قد خلت من قبله الرسل» حتی اگر رسول خدا نیز از دنیا برود، راه خدا و جهاد ادامه خواهد داشت.»

توئیتری‌های خانه‌نشین

روح‌الامینی یادآور شد: «این سفر همچنین نشان داد که برخلاف کسانی که ادعای پیروی از رهبری و حمایت از مقاومت می‌کنند؛ اما از راه دور و از پشت گوشی توئیت می‌زنند، آقای قالیباف عملا در صحنه حضور دارد؛ همان‌طور که در دوران دفاع مقدس حضور داشت.»

وی اضافه کرد: «این سفر یادآور صحنه‌ای است که او برادرش را در آغوش گرفت و با او خداحافظی کرد تا به عملیات کربلای ۴ برود که در آن عملیات برادرش به شهادت رسید؛ اما این راه همچنان ادامه دارد و قالیباف نشان داد که به آیه شریفه‌ای که در جلسات مجلس تلاوت می‌کند، ایمان عملی دارد؛ من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه... .»

نماینده مردم تهران گفت: «این راه با فتوای مقام معظم رهبری که کمک به مردم لبنان را واجب می‌داند، توسط گروه‌های خودجوشی که اکنون برای جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها به پا خاسته‌اند، ادامه خواهد یافت. این اقدامات قوت قلبی برای همه کسانی است که در صحنه فعال هستند.» 

وی با بیان اینکه جنگ ما در منطقه، جنگ اراده‌هاست و هرچه این اراده‌ها قوی‌تر باشد، نتیجه به نفع مقاومت خواهد بود، اظهارکرد: «این اراده‌ها هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم خواهد شکست و باعث ترس و تشتت در میان جامعه اسرائیل خواهد شد، موج مهاجرت معکوس را تشدید خواهد کرد و سرانجام، رژیم را به پذیرش آتش‌بس در هر دو جبهه وادار می‌کند؛ چراکه این وحشی‌گری‌ها پایان راه نخواهد بود.»

صبح نو

 

نظر شما