شناسهٔ خبر: 69132996 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

پرداخت ۵.۸ همت غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی

معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان بیمه‌گذار خسارت دیده در زیربخش‌های کشاورزی پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، از وزارت جهادکشاورزی، «قدرت‌الله نوری» برآورد وزارت جهادکشاورزی از کل خسارت‌های وارده به کشاورزان بیمه شده و غیر بیمه شدگان بخش کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بر اثر عوامل قهری و طبیعی را حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی افزود: از دو سال پیش، خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی به طور عمده از طریق تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان و تولیدکنندگان مساعدت شده و خسارت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده ناشی از عوامل قهری و طبیعی توسط سازمان مدیریت بحران کشور و یا مرجعی دیگر پرداخت نشده است و از این رو صندوق بیمه کشاورزی تنها منبعی بوده که توانست طی این مدت خسارت پرداخت کند.

معاون امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی تصریح‌کرد: در حال حاضر فقط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت غرامت کشاورزان بیمه‌گذار خسارت دیده را انجام می‌دهد.

نوری، بر افزایش اعتبار صندوق بیمه کشاورزی برای پوشش بیشتر کشاورزان و اجرای برنامه‌های بیمه‌ای جدید در بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: بخشی از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، به صندوق بیمه تخصیص داده شده است.

وی ادامه‌داد: بخش دیگری از پرداخت غرامت‌ها از طریق حق بیمه سهم کشاورزان بیش از سه‌هزار میلیارد تومان انجام شد و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز با همکاری بانک کشاورزی انجام شد تا بتوانیم به موقع تعهدات‌مان را انجام دهیم.

معاون صندوق بیمه کشاورزی خاطرنشان‌کرد: به‌طور میانگین نزدیک به ۳۰ درصد از بخش کشاورزی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند، هرچند در برخی از زیربخش‌ها از جمله طیور نزدیک به ۹۹ درصد زیر پوشش بیمه این صندوق هستند.

نظر شما