شناسهٔ خبر: 69132434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبر داد؛

ممنوعیت ورود دام به مراتع قشلاقی فارس تا قبل از تاریخ ۱۵ آبان

شیراز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: به منظور مدیریت بهره‌برداری و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حجت مرادی با بیان این موضوع که به منظور مدیریت بهره‌برداری و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: تا قبل از تاریخ اعلام شده ورود هرگونه دام به مراتع قشلاقی استان ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از علوفه مراتع براساس تاریخ قید شده در پروانه چرای دام یا طرح مرتعداری تخلف است ادامه داد: آن دسته از مرتع داران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند باید در زمان جابجایی دام تقویم زمان‌بندی کوچ را رعایت و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند.

مرادی افزود: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرای مرتع داران کوچنده، لازم است در هنگام جابجایی دام پروانه چرای معتبر (تمدید شده) یا قرار داد طرح مرتعداری مرتع قشلاقی را به همراه داشته و دام حمل شده بدون این مدارک به عنوان دام غیر مجاز محسوب و برابر قانون برخورد خواهد شد.

نظر شما