به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عماد معینی امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ایستگاه متروی شهید مطهری با بیان اینکه پروژه متروی قم در کنار 9 کلانشهر کشور آماده بهره برداری است، گفت: قم جزو کلانشهرهایی است که با ورود ناوگان میتواند حمل و نقل همگانی را به صورت مترو راهاندازی کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی این پروژه افزود: خط Aمترو پس از ابلاغیه مصوبه سازمان برنامه به دلیل مشکلات تامین اعتبارات در دو مرحله تعریف شد که مرحله اول به مرحله تکمیل رسیده و با تامین ناوگان توسط دولت و انجام تستهای سرد و گرم این خط آماده مسافرپذیری است.
قم در بومیسازی مترو الگو شد
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه ایستگاه متروی شهید مطهری در سه طبقه احداث شده و مابقی ایستگاهها دو طبقه است، گفت: طبقه بالا به عنوان طبقه تهویه و طبقه همکف به عنوان فضای عمومی با سه ورودی اصلی احداث شده که با تقسیم مسافر میتوان وارد بخش سکو شد.
وی در خصوص خط B پروژه متروی قم تصریح کرد: پس از دریافت مصوبه خطB متروی قم، مطالعات این خط آغاز شده و در حال انجام است و تاکنون 52 درصد پیشرفت داشته است.
معینی اضافه کرد: براساس ضوابط و نشریه 707 پس از کامل شدن مطالعات خط B متروی قم، این طرح وارد مرحله طراحی مقدماتی، انتخاب پیمانکار و شروع خواهد شد.
وی ابراز کرد: همچنین در خط A متروی قم با هدف بهبود شرایط استفاده برای افراد دارای معلولیت، نابینایان و سالمندان تلاش شده تا طراحی و اجرای آسانسور معلولان به تعداد چهار دستگاه برای دسترسی افراد به طبقات و سکوی مسافر از سطح زمین در نظر گرفته شود.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم از نصب تجهیزات در مرحله نخست پروژه متروی خبر داد و گفت: علائم و تابلوهای راهنمای مسیر، سیستم اعلام و اطفای حریق و همچنین روشنایی تونل به طور کامل نصب شده است.
وی در پایان اضافه کرد: به دلایل خارج نشدن ارز از کشور و موضوعات مربوط به تحریم، پروژه روسازی مترو براساس تولیدات داخلی و بومی ساخته شد که به عنوان الگویی برای سایر کلانشهرها مطرح شده است.
انتهای پیام/
∎