شناسهٔ خبر: 69131176 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط خانه کتاب و ادبیات؛

انتشار نتایج پیمایش ۳۶۰ درجه از ذی‌نفعان سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

زینب رازدشت تازکند

نتایج پیمایش جامع «نمایشگاه ۳۵ام در آیینه» با هدف ارائه میراثی دانشی از تجربیات و بازخوردهای ذی‌نفعان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج پیمایش جامع «نمایشگاه ۳۵ ام در آیینه» به‌تازگی با هدف تحلیل بازخوردهای ذی‌نفعان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شده است.

این نمایشگاه، به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، هر ساله پذیرای قشر وسیعی از مردم با نیازهای متفاوت بوده و از سوی دیگر زیر ذره‌بین نخبگان و سیاست‌گذاران قرار دارد. انتشار نتایج این پیمایش با هدف شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف و مستندسازی تجربیات، گامی مهم برای ارتقای کیفیت این رویداد مهم فرهنگی به‌شمار می‌رود.

پروژه پیمایش سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت گسترده و با نظرسنجی از گروه‌های مختلف ذی‌نفعان شامل بازدیدکنندگان حضوری، مخاطبان مجازی، غرفه‌داران و ناشران حضوری و مجازی و کتاب‌فروشان مجازی اجرا شد. این نتایج به‌صورت ۹ کتابچه جامع آماده و منتشر شده است که در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این پیمایش، برای نخستین بار به‌طور جامع از سه گروه اصلی ذی‌نفعان نمایشگاه شامل بازدیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و فروشندگان و مجریان و برگزارکنندگان انجام شده و نتایج حاصل از آن به‌عنوان یک میراث دانشی برای بهبود آینده این رویداد فرهنگی مهم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نتایج این پیمایش و دریافت کتابچه‌های آن از طریق این پیوند قابل مشاهده است.

نظر شما