شناسهٔ خبر: 69130979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از عبور عراق از رکود اقتصادی فصلی تا کمپین "الإمارات معک یا لبنان"

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الجزیره، الفرات نیوز، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

صاحب‌خبر -

الفرات نیوز: عراق در حال عبور از رکود اقتصادی فصلی

مظهر محمد صالح، مشاور مالی نخست وزیر عراق اعلام کرد: نوسانات نرخ دلار در بازار موازی، با پدیده رکود فصلی که در حال حاضر بازارها شاهد آن هستند، هیچ ارتباطی ندارد.

وی تصریح کرد: رکود در تقاضا موضوعی طبیعی است که پس از اوج فروش در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید و پایان یافتن رویدادهای بزرگ مذهبی و اجتماعی و همچنین تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی و در نهایت ورود به فصل پاییز روی می‌دهد.

صالح تصریح کرد: در همه موارد رکود در تقاضا یا رکود در فعالیت‌های فصلی اقتصادی وجود دارد و این پدیده معمولاً زمانی رخ می‌دهد که فعالیت اقتصادی در دوره خاصی از سال در اثر عوامل فصلی کاهش یابد.

 

 

روسیا الیوم: حملات شب گذشته اسرائیل به لبنان 19 شهید و زخمی بر جا گذاشت

وزارت بهداشت لبنان روز شنبه از شهادت هفت نفر و زخمی شدن 12 نفر دیگر در بمباران‌های شب گذشته ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: حملات اسرائیل به منطقه البسیاریه سه شهید و 6 زخمی برجای گذاشت و در حمله به منطقه انصاریه نیز سه تن شهید و پنج تن دیگر زخمی شدند.

این منبع افزود: در حمله هوایی به محله الغازیه نیز یک نفر شهید و یک نفر هم در منطقه عدلون زخمی شد.

این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که نبرد‌ها در جنوب لبنان بین حزب الله و ارتش اسرائیل به مدت بیش از یک سال ادامه دارد و در طول مرز‌ها به ویژه در امتداد راس الناقوره به مزارع شبعا تشدید شده است.

 

 

الخلیج اونلاین: سفر قریب الوقوع امیر قطر به بریتانیا

وزارت خارجه بریتانیا در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به بریتانیا سفر خواهد کرد.

این وزارتخانه خاطر نشان کرد این سفر دو روزه خواهد بود و بن حمد با چارلز سوم، پادشاه بریتانیا دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه بریتانیا تصریح کرد این سفر در سوم و چهارم دسامبر انجام خواهد شد.

گفتنی است امیر قطر و چالز سوم، در دسامبر سال گذشته در دبی با یکدیگر دیدار کرده بودند.

در سپتامبر گذشته بن حمد در دوحه با لیندسی هویل، رئیس مجلس عوام بریتانیا در باره روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرده بود.

 

 

الجزیره: بیش از 420 هزار نفر لبنان را به مقصد سوریه ترک کردند

راوینا شمدسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد بیش از 310 هزار سوری و حدود 110 هزار لبنانی از 23 سپتامبر تا 9 اکتبر، از لبنان به سوریه مهاجرت کردند.

شمدسانی در کنفرانس مطبوعاتی دفتر سازمان ملل در ژنو بیان کرد وضعیت غیرنظامیان در لبنان، غزه و سوریه روز به روز بدتر می‌شود.

وی افزود حملات هوایی رژیم صهیونیستی به طور فزاینده، بیروت، پایتخت پرجمعیت لبنان را هدف قرار می‌دهد.

این مقام سازمان ملل در ادامه ضمن اشاره به جان باختن صدها نفر و آوارگی بیش از یک میلیون نفر دیگر اعلام کرد فولکر تورک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به تمامی طرف‌ها، تعهداتشان به حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها را یادآوری کرد.

 

 

الامارات الیوم: مشارکت گسترده اماراتی ها  در کمپین " الإمارات معک یا لبنان " 

 در اجرای دستورات محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات  کمپین ملی امدادی "امارات با تو است، لبنان" صبح امروز با حضور هزاران داوطلب، شهروندان و ساکنان اقشار مختلف جامعه که برای امداد رسانی به لبنانی ها آمده بودند، در مرکز نمایشگاهی اکسپو سیتی دبی راه اندازی شد. آنها بسته های امدادی را تهیه کردند که بین بسته های غذایی و بسته های در نظر گرفته شده برای کودکان و زنان متفاوت بود.

جمع آوری کمک های امدادی در اکسپو سیتی دبی در چارچوب برنامه کمپین مردمی است که از سه شنبه گذشته 8 اکتبر آغاز شد و تا دوشنبه 21 اکتبر ادامه خواهد داشت، امارات تاکنون 100 میلیون دلار کمک فوری ارائه کرده است. و 9 هواپیمای امدادی به لبنان فرستاده است.

 

نظر شما