شناسهٔ خبر: 69127744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بدهی خارجی روسیه به پایین‌ترین رقم خود از سال ۲۰۰۶ رسید

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که میزان بدهی دولت این کشور و شرکت‌های خصوصی به مؤسسات مالی خارجی کاهش یافته و برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به زیر ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که میزان بدهی دولت این کشور و شرکت‌های خصوصی به مؤسسات مالی خارجی کاهش یافته و برای اولین بار از سال 2006 به زیر 300 میلیارد دلار رسیده است.

طبق بیانیه‌ای که توسط بانک مرکزی روسیه صادر شد، تا اول اکتبر، بدهی‌های خارجی به 293.4 میلیارد دلار رسیده است که از ابتدای سال 2024، 24.5 میلیارد دلار یا 7.7 درصد کاهش یافته است.

بدهی خارجی بخشی از بدهی ملی یک کشور است که توسط دولت و کسب‌وکارهای خصوصی از وام‌دهندگان خارجی مانند بانک‌ها، صندوق بین‌المللی پول، شرکت‌های خارجی و سایر طلبکاران قرض گرفته می‌شود.

در بیانیه این بانک آمده است: این تحولات تحت‌تأثیر کاهش بدهی سایر بخش‌ها... در چارچوب روابط سرمایه‌گذاری مستقیم، صورت گرفته است.

اطلاعات بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، بدهی خارجی این کشور عمدتاً به‌دلیل کاهش بدهی‌های بخش واقعی اقتصاد، 8.5 میلیارد دلار یا تقریباً 3 درصد کاهش یافت.

علاوه بر این، بخش دولتی نیز بدهی‌های خارجی خود را 1.3 میلیارد دلار یا 4.2 درصد در هر دوره سه‌ماهه کاهش داد. حجم بدهی این بخش به کمی کمتر از 31 میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از پایان سال 2015 تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، بدهی خارجی روسیه در سال 2014 به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از 700 میلیارد دلار رسید، از آن زمان، این بدهی‌ها به‌طور پیوسته کاهش یافته است.

انتهای پیام/+

نظر شما