شناسهٔ خبر: 69111511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوی جهادی چشم‌پزشکی در مناطق محروم پلدختر+تصاویر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر از برگزاری اردوی جهادی متخصصان چشم در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسن رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر گفت: تیم جهادی «رفتن برای رسیدن» در راستای ارتقای سلامت چشم کودکان در مناطق کم‌برخوردار این شهرستان مستقر شده‌است.

وی افزود: تیم جهادی رفتن برای رسیدن متشکل از متخصصان و فوق‌تخصص‌های قرنیه، بینایی‌سنجی و شبکیه از بیمارستان فارابی تهران هستند که با همکاری شبکه بهداشت و درمان پلدختر خدمات رایگان چشم‌پزشکی را به کودکان 6 تا 12ساله ارائه دادند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر عنوان کرد: خدماتی رایگان شامل ویزیت چشم‌، عینک، به‌روزرسانی قاب عینک و خدماتی شامل اتورفرکشن، مشاوره و آموزش به کودکان ارائه شد.

وی بیان کرد: متخصصان چشم و قرنیه، فوق‌تخصص شبکیه، اپتومتریست‌های حرفه‌ای و پرستاران متخصص در حوزه بینایی و مددکاران اجتماعی در تیم اعزامی به پلدختر حضور داشتند.

سید فرزاد محمدی، فوق‌تخصص قرنیه، نیز بیان کرد: گروه جهادی رفتن برای رسیدن از بیمارستان فارابی تهران برای خدمت به هموطنان به لرستان سفر کردند.

وی بیان کرد: جمعیت هدف ما کودکان 6 تا 12ساله از پیش‌دبستانی تا ابتدای دبیرستان است و به این کودکان خدمات رایگان چشم‌پزشکی را ارائه دادیم.

این پزشک جهادی عنوان کرد: تیم جهادی شامل متخصص، فوق‌تخصص قرنیه و شبکیه، کارشناس ارشد اپتومتریست، پرستار چشم‌پزشکی، مددکار اجتماعی، مربی مجرب کودکان استثنایی و تیم‌های تخصصی چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی است.

وی بیان کرد: برنامه داریم که پلدختر را به‌عنوان خانه بهداشت و پایلوت برای مدل‌سازی کشوری انتخاب کنیم و با معاون بهداشتی جلسه داریم تا ابزارهای چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی را در این شهرستان مستقر کنیم‌.

پلدختر , گروه‌های جهادی , پلدختر , گروه‌های جهادی , پلدختر , گروه‌های جهادی , پلدختر , گروه‌های جهادی , پلدختر , گروه‌های جهادی ,

انتهای پیام/

نظر شما