شناسهٔ خبر: 69088357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کانون‌های مساجد در مناطق کم برخوردار کرمانشاه تقویت می‌شوند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه، گفت: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه در اولویت برنامه‌های نیمه دوم امسال قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان در نشست خبری که امروز در ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد استان برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی پویش نصر مقاومت، اظهار داشت: در این راستا محتواهای مرتبط با مقاومت در حال تولید و انتشار است و با همکاری حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، شهرداری و دیگر نهادها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پویش نصر مقاومت از 10 روز قبل آغاز شده است، عنوان کرد: در 25 مسجد موکب‌هایی راه‌اندازی شده که در آن‌ها نسبت به آگاه‌سازی مردم در زمینه جنگ و مقاومت اقدام می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 620 کانون در استان وجود دارد که از این تعداد 100 مورد مربوط به اهل تسنن است، گفت: بیش از 200 کتابخانه در مساجد وجود دارد که 125 مورد مخزن‌دار هستند.

قدیریان با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت، افزود: در این هفته همایشی در تهران برگزار شد و 50 نفر از فعالان فرهنگی و ائمه جمعه اهل تسنن اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 35 کانون تخصصی بانوان در استان وجود دارد، عنوان کرد: این کانون‌ها در حوزه خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت دارند و هر کدام علاوه بر آموزش فعالیت‌های تبلیغی دارند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه، گفت: یک همایش سراسری برای آموزش در زمینه جمعیت و خانواده در قم برگزار شد و 25 نفر از بانوان کرمانشاهی در این همایش شرکت کردند.

قدیریان با بیان اینکه در هفته گذشته مسابقات مدهامتان ویژه فعالیت‌های قرآنی در استان برگزار شد، افزود: دو مسجد استان مبدأ و مجری مسابقات بودند و برگزیدگان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح طراوت در هشت استان از جمله کرمانشاه از اول مهر آغاز شده و تا پایان شهریور سال آینده اجرا می‌شود تصریح کرد: در این طرح نوجوانان ساعاتی در هفته را در فعالیت‌های مسجد شرکت می‌کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه، گفت: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بدون بازوان تقویتی خود که اعضای کانون است به جایی نخواهد رسید.

قدیریان با بیان اینکه در سال‌های گذشته از کانون‌ها هیچ حمایتی نشده است، افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد حلقه اتصال کانون‌ها به منابع دولتی، حاکمیت، دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ستاد در نیمه دوم سال تقویت کانون‌های حاشیه شهر و کمتر برخوردار است گفت: فعالیت‌هایی از جمله تولید سرود فاخر و نمایش مناسب در این محلات اجرا می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه افزود: مرحله نخست این طرح توسط نهادهای مردمی اجرا شده و مرحله دوم در آبان توسط ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاهی از هنرهای تجسمی اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در 18 اسفند ماه خبرداد و گفت: فردا به مناسب سالروز بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهر درباره کانون‌ها همایشی به منظور تجلیل از کانون‌های برتر در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما