بر اساس نتایج اولیه منتشر شده سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر از ۷۳۱.۲ میلیارد وون در مدت مشابه سال گذشته به ۴۴۸.۳ میلیارد وون (۳۳۲ میلیون دلار) کاهش یافته است. بر اساس دادههای بلومبرگ، در حالی که این رقم بالاتر از برآوردهای ۴۲۸.۵ میلیارد وون تحلیلگران بود، اما نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشت.
این شرکت بر این باور است که بازارهای جهانی خودروهای برقی در مرحله رکودی قرار دارند که قبل از پذیرش گسترده خودروهای برقی رخ میدهد و برای رهایی از آن، تجارت غیرالکتریکی شرکتها گسترش یافته است و فناوری باتری نسل بعدی را توسعه میدهند.
برخی از خطوط تولید باتری در کارخانههای جهانی خود را برای تولید سیستم ذخیره انرژی تغییر خواهد داد که تقاضای آنها در حال افزایش است. الجی انرژی برای کاهش اتکای خود به بازار خودروهای برقی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ با گسترش تجارتهایی مانند سیستمهای ذخیرهسازی انرژی، فروش خود را بیش از دو برابر کند.
عرضهکننده خودروسازان از جمله تسلا و جنرال موتورز با چالشهای کاهش فروش خودروهای الکتریکی و قیمتهای پایینتر لیتیوم مواجه بوده است که به قیمتهای فروش آن مرتبط است.
خودروسازان همچنین تامینکنندگان باتری را تحت فشار قرار دادهاند تا هزینههای سلول باتری را کاهش دهند تا قیمت خودروهای برقی کاهش یابد زیرا نرخهای بهره بالا تقاضا را کاهش میدهد. با این حال، انتظارات رشد برای سال ۲۰۲۵ همچنان معتبر است، که ناشی از مدلهای جدید خودروهای الکتریکی و تغییرات نظارتی ایالاتمتحده و اروپاست.