شناسهٔ خبر: 69060840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخصیص ۷.۵ میلیارد تومان به طرح آبرسانی دشتستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از روند بهبود طرح‌های آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و با اشاره به اجرا طرح خط انتقال آب چنیر دشتستان گفت: برای این طرح ۷.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، ابوالحسن عالی صبح امروز در بررسی روند اجرایی طرح‌های آبرسانی از کاهش تنش کم آبی در استان خبر داد و اظهار داشت: تابستان امسال با اجرایی شدن پروژه‌های مقابله با تنش کم آبی، مشکلات مشترکین آب شرب به میزان قابل توجهی در شهرها و روستاها کاهش یافت.

وی طرح جهاد آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح در 194 روستای استان در دست احداث است که بخش قابل‌توجه آنها تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خط انتقال آب منطقه چنیر شهرستان دشتستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب از چاه منطقه چنیر به‌عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی در این منطقه و با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان مناطق روستایی و تأمین آب پایدار برای روستاهای چنیر، ایل‌شهر، امامزاده، شلدان و بوشکان در حال اجرا است.

عالی، طول این خط انتقال آب را 2.5 کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح تأمین آب شرب مورد نیاز بیش از یک‌هزار و 20 خانوار با جمعیت افزون بر سه هزار و 662 نفر است که سال‌ها با مشکلات تأمین آب مواجه بودند.

وی مبلغ قرارداد این پروژه را 7.5 میلیارد تومان تومان ذکر کرد و گفت: اعتبارات پروژه خط انتقال آب از چاه منطقه چنیر از محل منابع استانی و ملی تأمین شده و تاکنون، اجرا پروژه با سرعت و کیفیت مطلوبی پیش رفته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه برای رفع مشکلات آبرسانی این مناطق است.

عالی با بیان اینکه خط انتقال آب چنیر شهرستان دشتستان به‌عنوان یکی از بخش‌های زیرساختی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر محسوب می‌شود، افزود: پیشرفت این پروژه اکنون 71 درصد به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

انتهای پیام/190/

نظر شما