شناسهٔ خبر: 69052306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرحهای آب‌رسانی به روستاهای قم پیشرفت خوبی دارد

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان بیش از ۲۴ کیلومتر توسعه‌یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، داود اویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات شش ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت، شبکه‌های اصلی، فرعی و خط انتقال آب استان بیش از 24 کیلومتر توسعه‌یافته است.

وی همچنین از اصلاح بیش از 8 کیلومتر شبکه آب در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این اقدام باهدف جلوگیری از هدررفت آب و بهبود ارائه خدمات به مشترکان انجام شده و بخشی از برنامه‌های مستمر آبفای استان است.

معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه از توسعه بیش از 18 کیلومتر شبکه فاضلاب به‌ویژه در سایت‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از 14 کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب شهر قم نیز اصلاح و بازسازی شده است.

وی به تشریح فعالیت‌های شاخص از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و آبرسانی به روستاهای کرمجگان و نیجه و احداث مخزن 500 مترمکعبی روستای رستگان بااعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

اویسی با اشاره به اجرای پروژه اصلاح و تکمیل خط انتقال روستاهای دشت مسیله به طول 14 کیلومتر و با اعتبار 140 میلیارد ریال، از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی این پروژه خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، روستاهای صیدآباد، باقرآباد، مشک‌آباد، جعفرآباد، علی‌آباد کورگل، کاج و محمدآباد از آب پایدار و باکیفیت برخوردار خواهند شد.

وی همچنین از رفع مشکل افت فشار روستای حسین‌آباد میش مست با احداث خط انتقال و نصب فشارشکن خبر داد و ابراز کرد: این پروژه بااعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال با اجرای 200 متر لوله‌گذاری و احداث 2 باب حوضچه فشارشکن به انجام رسیده است.

معاون فنی و مهندسی آبفای استان همچنین از آغاز اجرای بخشی از شبکه‌ و خط انتقال آب و فاضلاب سایت‌های 22 هکتاری و سایت شهید رئیسی نهضت ملی مسکن پردیسان بااعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال خبر داد و ابراز کرد: تاکنون بیش از 10 کیلومتر لوله‌گذاری در دو بخش آب و فاضلاب انجام شده است.

وی اجرای فاز نخست آبرسانی به 6 روستای مجتمع قیام بااعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های شاخص اعلام کرد و گفت: احداث 38 کیلومتر خط انتقال، 5 باب مخزن به مجموع حجم 2250 مترمکعب، 2 باب ایستگاه پمپاژ و اجرای 10 کیلومتر شبکه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.

اویسی عنوان کرد: به‌منظور تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال در نیمه نخست سال جاری هزینه شده و تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی احداث مخزن 20 هزارمترمکعبی پردیسان و احداث بستر لجن‌خشک‌کن تصفیه‌خانه فاضلاب بااعتباری بالغ بر 1800 میلیارد ریال را نیز از جمله پروژه‌های در دست اجرای آبفای استان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما