شناسهٔ خبر: 69050843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طوفان هلن و اعزام نظامیان آمریکایی به کارولینای شمالی

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داد ۵۰۰ نظامی دیگر برای کمک به آسیب دیدگان طوفان مرگبار هلن به کارولینای شمالی اعزام شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور داد 500 نظامی فعال دیگر برای کمک به آسیب دیدگان طوفان مرگبار هلن و کمک به تلاش های صورت گرفته برای بازسازی منطقه، به غرب کارولینای شمالی اعزام شوند.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد با مجموع 1500 نیرو برای جبران کمبود تلاش های صورت گرفته در مواجهه با طوفان هلن از جمله بیش از 6100 نیروی گارد ملی و بیش از 7 هزار تن از کارکنان فدرال، دولت من هیچ منبعی را برای حمایت از خانواده های آسیب دیده در این طوفان هدر نداده است.

وی همچنین اظهار کرد که از طوفان استوایی میلتون که در خلیج مکزیک در حال قدرتمندشدن است، اطلاع دارد. این طوفان در حال حرکت به سمت سواحل غربی فلوریداست.

بایدن روز گذشته نیز از اختصاص 137 میلیون دلار کمک فدرال به مناطق آسیب دیده از طوفان به منظور کمک به بازماندگان برای بازسازی خبر داد و افزود که کمک های بیشتری در راه است.

طوفان مرگبار هلن در 6 ایالت آمریکا، بیش از 200 کشته بر جای گذاشت و میلیون ها مشترک برق تا چند روز در تاریکی ماندند. سیل سریع هلن تیرهای برق و خطوط برق زیادی را از بین برد و اکنون زیرساخت‌ها باید بازسازی شوند.

در همین حال روز گذشته دادگاهی در کارولینای جنوبی، زمان ثبت نام رای دهندگان در این ایالت را به دلیل وقوع طوفان مرگبار هلن، 8 روز دیگر تمدید کرد.

بر این اساس، درخواست های حضوری، آنلاین و پستی برای شرکت در انتخابات تا تاریخ 14 اکتبر پذیرفته می شود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقامات دموکرات این ایالت در دادخواستی اظهار کردند که تلفات و خسارات ناشی از طوفان مرگبار هلن، مانعی برای ثبت نام رای دهندگان برای شرکت در انتخابات است.

انتهای پیام/

نظر شما