شناسهٔ خبر: 69050732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل بازرسی گیلان مطرح کرد؛

برخورد تمام قد با مدیران رانتی در گیلان

رشت- رئیس کل بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با مدیران رانتی در استان گفت: ساماندهی زباله سراوان رشت تسکینی و گفتاردرمانی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران افسران جبهه آگاهی بخشی و مطالبه گری هستند و نقش محوری در اصلاح امور دارند.

رئیس کل بازرسی گیلان با بیان اینکه به اصحاب رسانه و خبرنگاران اعتقاد و باور قلبی دارم، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه امین مردم هستند و بدون چشمداشت با صداقت و شجاعت از حقوق مردم دفاع می‌کنند.

آقایی خبرنگاران را بازوان محکم و توانمند بازرسی برشمرد و بیان کرد: خبرنگاران با مطالبه گری درست و به موقع از حق مردم و مدیران صیانت می‌کنند.

رئیس کل بازرسی گیلان با تاکید بر لزوم نظارت در لایه‌های مدیریتی استان بیان کرد: نظارت و بازرسی در بین مدیران به معنای مچ گیری نیست بلکه هدف حل مشکلات مردم است.

آقایی با بیان اینکه خبرنگاران ناظرین اجتماعی هستند، گفت: نظارت بر عملکرد مدیران و دستگاه‌ها از اولویت‌های مهم جامعه خبری است.

وی با گرامیداشت هفته ناجا افزود: سلامت و امنیت جامعه را مدیون سبزپوشان جان بر کف هستیم.

رئیس کل بازرسی گیلان به تشریح اهمیت امنیت در سرفصل‌های مختلف پرداخت و بیان کرد: امنیت ملی، اداری، اجتماعی، روانی، فرهنگی، غذایی و حقوق مردم بسیار اهمیت دارد.

آقایی با بیان اینکه اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی استوار است، گفت: ظرفیت‌های کشاورزی گیلان در بخش‌های مختلف برنج، چای، زیتون، بادام، فندق، کیوی، دامداری، شیلات و آبزی پروری مورد بررسی و توجه است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان بیان کرد: وجود بندرگاه‌های مختلف در گیلان به ویژه در بخش گردشگری و صادرات و تجارت بسیار اهمیت دارد.

آقایی با تاکید بر لزوم تجارت دریایی و تحقق اقتصاد دریامحور اضافه کرد: دریامحوری در تولید ثروت با سرفصل‌های گردشگری، آبزی پروری و ترانزیت در گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از عدم بهره وری از ظرفیت دریا در گیلان افزود: از پهنه ۳۰۰ کیلومتری سواحل خزر در بخش‌های مختلف تجاری، اقتصادی و گردشگری و آبزی پروری و در نهایت تحقق اقتصاد دریامحور بهره برداری نشده است..

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به سهم ناچیز استان در بازار کشورهای حاشیه خزر اضافه کرد: پرونده احیای بندر آستارا روی میز بازرسی گیلان قرار گرفت و این بندر باید در فرصت ۲ ماهه به بهره برداری برسد.

آقایی با تاکید بر لزوم برخورد با مدیران رانتی در گیلان بیان کرد: مدیرانی که با هزینه‌های میلیاردی در انتخابات برای افراد و سیاسیون دنبال پست و منصب هستند زیر ذره بین قرار می‌گیرند و با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام قد با مدیران رانتی برخورد می‌شود، افزود: مدیران رانتی، سیاسی و جناحی به درد خدمت به مردم نمی‌خورند و هیچ جایگاهی در جامعه ندارند.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به سرنوشت غم بار کارخانه پوشش در استان بیان کرد: احیای کامل و ظرفیت بالای کارخانه پوشش گیلان در اولویت قرار دارد که این امر باید سرعت بخشی صورت گیرد.

آقایی با بیان اینکه تولید خط قرمز سازمان بازرسی است، گفت: احیای کارخانجات منفعل و نیمه فعال گیلان مورد توجه بازرسی استان است.

وی با اشاره به پسماند سراوان و چالش زیست محیطی گیلان افزود: پسماند مساله و چالش جهانی است و این مهم در گیلان دارای حساسیت بیشتری است.

رئیس سازمان بازرسی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص زباله سراوان اضافه کرد: ساماندهی زباله سراوان رشت تسکینی و گفتار درمانی بوده و اقدام اصولی و اساسی صورت نگرفته است.

آقایی با انتقاد از غفلت صورت گرفته در حوزه پسماند گیلان تصریح کرد: با حذف سایت زباله سراوان در رشت بیش از ۲۰ سراوان دیگر در گیلان ایجاد شده و تدبیری برای ساماندهی پسماند نقاط دیگر استان اندیشیده نشده است.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ تفکیک از مبدا افزود: تعلل در حوزه ساماندهی پسماند و تفکیک از مبدا در گیلان قابل پیگیری است.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۶۵ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های رشت در دولت روحانی اضافه کرد: اعتبار ۶۵ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های آلوده رشت در لابه لای بی کفایتی و سکوت مسؤولان گم شد.

نظر شما