شناسهٔ خبر: 69042595 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

در روزنو بخوانید

برای خرید فرش در تهران به کجاها مراجعه کنیم؟ | روزنو

روزنو – هدی کاشانیان: تهران یکی از مراکز مهم فروش فرش در ایران است و اگرچه در تمام شهرهای ایران مکان‌ها و بازارهایی برای فروش فرش دستباف و فرش ماشینی وجود دارد؛ اما هنوز هم بهترین مراکز خرید فرش در شهر تهران قرار دارند. در طی سال‌های اخیر برخی از این مراکز به شهرت بسیار بالایی رسیده و توانسته‌اند مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. برخی از بهترین مکان‌ها برای خرید فرش در تهران عبارتند از:

صاحب‌خبر -
روزنو :

 

 

1.     بازار بزرگ تهران

یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد ایران، بازار فرش در تهران است که به عنوان قلب تپنده فرش‌های دستباف است. این بازار همیشه در قیمت گزاری و اهداف فرش، در مقایسه با بازارهای دیگر فرش، تعیین کننده بوده است. بازار تهران علاوه بر اقتصاد، از نظر تاریخی و معماری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در بازار فرش ماشینی این گونه نیست، چون فرش ماشینی تاریخچه کمی در قیاس با فرش دستباف ایران دارد، بنابراین مرکزیتی در بازار فرش تهران ندارد. و بازار فرش تهران، قدرتی تعیین کننده در فروش فرش ماشینی ندارد. فرش ماشینی در ایران، جزو کالاهای لوکس به حساب می آید و در فروشگاهای زیادی در سطح شهر به فروش می‌رسد.

کیفیت و قیمت فرش های ماشینی متفاوت بوده و به همین دلیل بسیاری از خریداران به دلیل تنوع و مدل های زیاد آن، ترجیح می دهند از مکانی خرید کنند که این تنوع را دارا باشد. تا بتوانند کیفیت‌های مختلف فرش را از نزدیک با یکدیگر مقایسه کنند. متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها، از کمی اطلاعات خریداران سواستفاده می‌کنند و فرش‌های بی‌کیفیت را به جای فرش با کیفیت عرضه می‌کنند. به همین علت، خریداران زیادی به بازار فرش تهران مراجعه می‌کنند تا فرش‌های مختلف را مشاهده و کالای مورد نظر خود را از روی شناخت خریداری کنند. بازار فرش ماشینی تهران از جمله بازارهای اصلی و پر تردد بوده و رقابت عرضه کنندهها در آن زیاد است. معمولاً قیمت فرش در بازار فرش نیز، به مراتب پایین‌تر از فروشگاه‌های سطح شهر است. خیلی از خریداران، خرید فرش بصرفه و ارزان قیمت را به خرید از فروشگاه‌های نزدیک به محل سکونت خود ترجیح می‌دهند.

2.     میدان هفت تیر (خیابان مفتح)

بازار هفت تیر، یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در تهران است. در این بازار انواع لباس‌های زنانه، مردانه و بچه‌گانه به‌فروش می‌رسند. به‌نوعی بازار هفت‌تیر نیز مانند بازار تهران تنوع بسیار بالایی دارد و در پاسخ به سوال «برای خرید فرش کجا بریم؟» باید گفت میدان هفت‌تیر گزینه‌ای مناسب است. نمایندگی برخی از برندهای فرش، در این بازار فعالیت می‌کنند.

برای خرید فرش قیمت مناسب در تهران، شما می‌توانید به بازار هفت تیر مراجعه کرده و فرش فروشی‌های این بازار را بررسی کنید. بازار هفت تیر میزان ازدحام کمتری نسبت به مولوی و بازار بزرگ تهران دارد، اما تنوع مدل‌های آن نیز محدودتر است. این میدان از جنوب از طریق خیابان‌های مفتح، کریم‌خان و از سمت شمال از طریق خیابان بهار شیراز و بزرگراه مدرس قابل‌دسترسی خواهد بود. در بازار هفت‌تیر، انواع فرش لاکچری جدید و فرش قیمت مناسب قابل‌خریداری است.

3.     شهر فرش

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم شهر فرش است. شهر فرش یکی از بزرگترین فروشگاه های فرش در تهران است که دارای دو شعبه است. شعبه اصلی آن در جاده کرج و شعبه دوم آن پایین‌تر از میدان حر است. در این فروشگاه شما مانند بازار می‌توانید انواع فرش مانند فرش کودک، گلیم، گبه، مدرن، کلاسیک و... را پیدا کنید و همچنین یک کارشناس در آنجا حضور دارد و شما را از اول تا آخر کاملاً راهنمایی می‌کند.

4.     بازار فرش مولوی

بازار مولوی، بازاری معروف در تهران برای خرید و فروش انواع لوازم است و با لقب ارزان‌ترین مرکز خرید فرش در تهران نیز شناخته می‌شود. خیابان مولوی نمایندگی‌های برندهای مطرح فرش را دارد که فرش‌های این منطقه با قیمت مناسب‌تری فروخته می‌شوند. فرش فروشان مولوی، فرش‌ها را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند و به‌همین خاطر قیمت خرید فرش ماشینی نسبت به سایر مراکز فروش فرش ارزان‌تر است. البته که باید بررسی کنید فرش‌ها ته انباری نباشند!

فرش ته انبار به فرش‌هایی گفته می‌شوند که در کارخانه بافته نشده‌اند اما بخشی از فضای انبار را اشغال کرده‌اند. در این زمان باید فرش‌ها سریع‌تر فروخته شوند تا سرمایه آن‌ها به کارخانه برگردد. در نتیجه باید گفت خرید فرش قیمت مناسب در تهران اصول خاصی دارد و حتماً باید به مراکز معتبر خرید فرش مراجعه کنید. هم‌چنین مغازه‌های بازار فرش مولوی بسیار متنوع هستند و برای قیمت فرش 1200 شانه یا سایر مدل‌ها، قیمت‌های مختلفی ارائه می‌دهند که خرید فرش ارزان در تهران را کمی چالش برانگیز خواهد کرد. برای دسترسی به بازار فرش مولوی، می‌توانید از طریق چهارراه سیروس و خیابان مصطفی خمینی اقدام کنید.

5.     سرای ابریشم

در سرای ابریشم انواع فرش‌های ماشینی کلاسیک، ابریشم، کودک وجود دارد. این مجموعه با ارائه تخفیفات و طرحی تحت عنوان تعویض فرش نو با فرش کهنه، شما را در انتخاب فرش جدید و تعویض آن یاری می‌کند. سرای ابریشم داری دوشعبه است که آدرس شعبه مرکزی بازار، چهارراه سیروس و شعبه دوم چهارراه پاسداران است. اگر فرش خانه شما کهنه شده است یا می‌خواهید که آن را با دیگر وسایل خانه هماهنگ کنید؛ می‌توانید از تخفیفات و جایزه های این فروشگاه بهره‌مند شوید.

6.     آقای فرش

آقای فرش مانند شهر فرش است و در آنجا انواع فرش‌های ماشینی و دستباف و همچنین تابلو فرش در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. همچنین شما می‌توانید از کارشناس مربوطه آن برای راهنمایی نیز کمک بگیرید. آقای فرش در بلوار آیت الله سعیدی، بازار مبل یافت آباد قرار دارد.

7.     فرش بهشتی

یکی از مراکزی که می‌توان از آن به عنوان مرکز فروش فرش ماشینی یاد کرد، فروشگاه فرش بهشتی است. کیفیت فرش‌های ارائه شده توسط این مجموعه به گونه‌ای است که گارانتی محصول را به همراه دارد و برای آنکه بتواند همه خریداران را با هر سطح درآمدی پوشش دهد، امکان فروش اقساطی فرش را نیز مهیا کرده است. شعبه‌های مختلف مرکز خرید فرش بهشتی علاوه بر تهران در شهرهای کرج و بابلسر نیز مشغول فعالیت هستند. شعبه‌های تهران فرش بهشتی در خیابان‌های سهروردی شمالی، هفت تیر، بازار بزرگ تهران و حتی در محدوده چهارراه ولیعصر واقع شده‌اند. گفتنی است امکان خرید اقساطی با تعداد ۳۰ قسط نیز در این مجموعه فراهم شده است.

8.     فرش وزرا

نمی‌توان از مراکز معتبر فروش فرش در تهران نام برد، اما به مرکز خرید فرش وزرا اشاره‌ای نکرد. این مجموعه در کنار فرش‌های دستباف توانسته است به عنوان بورس فرش ماشینی با تنوع طرح و رنگ بالا نیز شناخته شود. آنچه باعث استقبال زیاد مشتریان می‌شود، کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات این مجموعه است. مجموعه فرش وزرا با داشتن شعب مختلف در استان تهران و البرز به شهروندان این دو استان خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند؛ از این ‌رو، شما می‌توانید با مراجعه به این مرکز از انواع فرش‌های کلاسیک و مدرن تا سنتی دیدن کرده است. ساعات بازدید از مجموعه فرش وزرا از ۸ صبح شروع می‌شود و تا ۹ شب خاتمه می‌یابد.

9.     فرش قیطران

بد نیست بدانید که فرش قیطران برای اولین بار در ایران توانسته است استاندارد جهانی OEKO-TEX100 را دریافت کند. همین امر می‌تواند یکی از دلایل کیفیت بالای محصولات این مجموعه باشد. مرکز خرید فرش قیطران محصولات خود را در قالب فرش‌های ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه عرضه می‌کند و با تنوع طرح و رنگ، توانسته به‌عنوان یک بازار فرش ماشینی سلایق مختلف خریداران را پوشش دهد. مبدأ اصلی فرش قیطران به شهر تاریخی کاشان برمی‌گردد و خوشبختانه در تهران نیز شعبه خود را افتتاح کرده است.

10.مهد فرش

مهد فرش، که به عنوان یکی از مراکز معتبر خرید انواع فرش دستباف، ماشینی و حتی فرش‌های فانتزی و کودک نیز شناخته می‌شود. این مجموعه برای رفاه حال مشتریان خود بهترین محصولات را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت عرضه می‌کند و شرایط اقساط میان مدت و بلند مدت گوناگونی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برگزاری جشنواره‌های تخفیفی به مناسبت‌های مختلف از دیگر مزایای خرید از این مجموعه است. مهد فرش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب آماده ارائه خدمات به خریداران محترم است، البته در نظر داشته باشید که ساعت شروع به کار این مجموعه در روزهای جمعه از ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

نظر شما