شناسهٔ خبر: 69034580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه امروز جامعه حوزوی است

بندرعباس-مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در شرایط فعلی جامعه جهاد تبیین مهم‌ترین وظیفه امروز جامعه حوزوی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد، شهادت سید الشهدا مقاومت را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: غم از دست دادن سید حسن نصرالله، دل همه ما را سوزاند و به‌سادگی جبران نمی‌شود و امیدوارم اولین اثر این خون پاک، محو اسرائیل پلید از روی زمین باشد.

وی افزود: امروز وظیفه طلاب روایت گری صحیح از اتفاقاتی است که در منطقه در حال رقم خوردن است، امروز جنگ نیابتی است و باید با تدبیر عمل کرد و جهاد تبیین داشته باشیم.

حقیقی تأکید کرد: امروز جهاد تبیین اصلی‌ترین وظیفه جامعه حوزوی کشور است و به این منظور باید حلقه‌های علمی تشکیل داده و به وظایف خود عمل کنیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: طلاب باید مکتب حاج قاسم را از بر کنند، مکتبی که در آن سردار سلیمانی در اوج اقتدار نظامی در حین سلام نظامی دستش را به نشانه محبت و ارادت بر روس قبلش می‌گذارد و ما نیز باید از شهید سلیمانی یاد بگیریم و سیره او را به بقیه منتقل کنیم.

حقیقی در ادامه به حدیثی از امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمدتقی (ع) بیان گهرباری دارند و آن این است که «المومن یحتاج الی ثلاث خصال توفیق من الله و واعظ من نفسه و قبول ممّن ینصحه» مؤمن در زندگی خود به سه خصلت توفیق الهی، اندرز دهنده‌ای از درون خود انسان و قبول نصیحتِ نصیحت کننده، نیاز دارد و طلبه نیز با ورود خود به حوزه به توفیق بزرگی دست پیدا کرده است، لکن لازم و ضروری است همیشه از خودش حساب بکشد و زیّ طلبگی را رعایت کند

وی خاطرنشان کرد: وارد شدن به اردوگاه امام عصر (عج) یک توفیق بزرگ است و آن چه که موجب می‌شود این توفیق در انسان حفظ شود، رعایت موازین طلبگی است که هم امام زمان (عج) و هم مردم از ما انتظار دارند به وظایف خود عامل و آگاه باشیم.

نظر شما