شناسهٔ خبر: 69034360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برگزاری بزرگترین راهپیمایی مردمی حمایت از فلسطین در مراکش

صاحب‌خبر -

شفقنا- المیادین گزارش داد: رباط پایتخت مراکش شاهد بزرگترین راهپیمایی مردمی در حمایت از فلسطین و لبنان در سالگرد طوفان الاقصی است.

به گفته المیادین امروز یکشنبه همزمان با اولین سالگرد عملیات سیل الاقصی بزرگترین راهپیمایی همبستگی با غزه و لبنان در رباط پایتخت مراکش برگزار شد.

تعدادی از نهادها و احزاب مراکشی از مردم مراکش خواستند تا در راهپیمایی همبستگی با غزه در روز یکشنبه حضور یابند. مهمترین این احزاب، حزب پیشرفت، سوسیالیست، عدالت و توسعه  و تعدادی از اتحادیه‌ها و نهادهای مدنی بودند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که در خیابان محمد  خامس و میدان باب الاحد برگزار شد، پرچم فلسطین و لبنان را به اهتزاز درآوردند. آنها در حالیکه برای نشان دادن همبستگی خود با مردم فلسطین، چفیه فلسطینی بر سر داشتند، شعارهایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و لبنان سر دادند.

این راهپیمایی با شعار «طوفان الاقصی تا آزادی فلسطین و سرنگونی عادی‌سازی» در بیان محکومیت تجاوز به لبنان و فلسطین برگزار شد.

مراکش از جمله کشورهایی بود که طی توافق موسوم به «پیمان ابراهیم» به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پرداخت. با این حال احزاب و نهادهای مختلف مردمی این کشور همواره مخالفت کامل خود با این عادی‌سازی و همچنین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و دیگر اراضی اشغالی را محکوم کرده‌اند.

متن این خبر در المیادین

نظر شما