شناسهٔ خبر: 69033612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان البرز رتبه سی‌ام کشور را در حوزه کشاورزی دارد

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان البرز گفت: سرشماری کشاورزی برای پنجمین بار در کشور در پائیز امسال انجام می‌شود، رتبه ۳۰ در حوزه کشاورزی در کشور را استان البرز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج‌، توحید شیری‌زاد رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان البرز در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان مدیریت برنامه ریزی استان برگزار شد، این سازمان حدود 8 سازمان دیگر را هدایت می‌کند و دارای وظایف و تکالیف زیادی دارد، اظهار کرد: آموزش کارکنان دولت و ساماندهی و نیروهای استخدامی کشور نیز برعهده سازمان مدیریت برنامه و بودجه بوده است.

وی با بیان اینکه امسال سال پرتلاطمی بوده است که از جمله آن انتخابات، تشکیل دولت جدید، شهادت آیت الله رئیسی بوده و همه تحولاتی که در منطقه برای کشور رخ می دهد از جمله این تلاطم‌ها هستند، افزود: اصحاب رسانه نقش مهمی در این حوزه دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز با بیان اینکه  یکی از موضوعات مهم سرشماری کشاورزی بوده که در آبان ماه امسال شروع و طی مدت بیش از 45 روز به درازا کشیده می شود و بزرگترین بحث آماری در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: رتبه 30 در حوزه کشاورزی در کشور را استان البرز دارد. 90 درصد بهره برداران حوزه کشاورزی در روستاها هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این افراد را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی برای پنجمین بار در کشور در پائیز امسال انجام  می‌شود؛ عنوان کرد: کشور ما جزو کشورهای پیشرو در حوزه آماری بوده است.

وی با توجه به اینکه استان البرز جزو 12 استانی بوده که درآمد خود  را بیشتر از تکلیف جذب نموده است، افزود: در سال گذشته 14 هزار 200 میلیارد تومان و در سال جاری 18 هزار 620 میلیارد تومان جذب اعتبارات داشتیم.

وی با توجه به اینکه 66 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته دادیم، گفت: تا مرز 14 هزار و  800 میلیارد تومان در 6 ماهه گذشته جذب کرده ایم که صد درصد درآمد خود را در 6 ماهه اول جذب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث‌ فرهنگی و ورزش و جوانان استان البرز 20 میلیارد تومان جذب بودجه خود را نتوانسته  انجام دهد، بیان کرد: به جز این دو دستگاه تمام دستگاه‌های استان جذب بودجه خود را انجام داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما