شناسهٔ خبر: 69028494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

تشکیک در شدت عملیات علیه اسراییل دستور کار رسانه‌های معاند است

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: طبق روال گذشته تشکیک در میزان شدت و اثر عملیات مذکور در دستور کار شبکه رسانه‌ای اتفاق افتاد.

صاحب‌خبر -

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص بازتاب و بایسته‌های عملیات وعده صادق ۲ بیان کرد: شهادت فرمانده مجاهد و بزرگ جبهه مقاومت لبنان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. همچنین بابت سیلی سهمگینی که جریان صهیونیست و دست نشانده‌اش رژیم کودک کش و جنایتکار خورد تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: این سیلی شادی کودکان و مردمان غزه که یکسال با شدیدترین ضربات، حملات و جنایتکارانه ترین حمله‌ها را شاهد هستند را سبب شد. مردم آزاده در همه کشورها این شادی را ابراز کردند ان شاء الله که شاهد آرزوی حاج قاسم و بزرگان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه اصولاً جریان استکبار و صهیونیست به علت اینکه برخی از گلوگاه‌ها در فضای مجازی جهان را در اختیار دارد و سعی دارد در کوچه فضای رسانه و مجازی خودش را چندین برابر نشان دهد، تصریح کرد: گاهی به دلیل پایبند نبودن به حقیقت و واقعیت، توفیقاتی را به دست می‌آورد بنابراین ما باید توانمند باشیم، حقایق را بدانیم و اطلاع رسانی کنیم.

منادی گفت: معمولاً رسانه‌ها، جریان رسانه‌ای استکباری و پایه‌هایی که در فضاهای متفاوت دارند چند گام را بر می‌دارند لذا ما در یک نبرد هستیم.

وی با اشاره به سالگرد طوفان الاقصی ادامه داد: سال گذشته رزمندگان فلسطینی خود عملیاتی را رقم زدند که همه را به شگفتی وا داشتند، امروز هم در ایامی که سالگرد آن اتفاق بوده وعده صادق ۲ اتفاق می‌افتد و سیلی دیگری را به رژیم و باند جنایتکار صهیونیستی می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ما به جنایتی که علیه مهمان ما شهید اسماعیل هنیه و فرمانده محبوب و بزرگ جریان مقاومت شهید سید حسن نصرالله اتفاق افتاده را پاسخ می‌دهیم، مجدد یک سناریوی از پیش تعیین شده فعال شد که جریان تحقیر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است.

منادی اضافه کرد: در رسانه‌ها می‌گفتند ایران توانایی مقابله و اقدامی علیه رژیم صهیونیستی ندارد و این خط پررنگ شده بود، حتی در دل برخی از افرادی که انسان‌های بدی نیستند اما مصرف کننده فضای مجازی بودند نیز شک و شبهه‌هایی ایجاد شد که نکند واقعاً ایران توانمند نیست و نمی‌تواند انجام دهد.

وی موضوع دیگری که رسانه‌های استکبار دنبال می‌کنند را بزرگنمایی خواند و گفت: این بزرگ نمایی‌ها برای خالی کردن دل مجاهدین است در حالی که آنها یک عمر مجاهد و پاک باخته این راه هستند و دلشان خالی نمی‌شود به همین خاطر می‌توان گفت نگاه آنها به افکار عمومی و مصرف کنندگان حوزه مجازی است.

تکمیل کننده پازل و عملیات روانی دشمن نباشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه باید دقت بسیار داشته باشیم و تکمیل کننده پازل و عملیات روانی دشمن نباشیم، اظهار کرد: گاهی با عدم دقت در اظهار نظر و یا عدم صبر استراتژیک ممکن است اتفاقاتی رخ دهد.

منادی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و خوشحالی مردم از غرور ایجاد شده است، بیان کرد: طبق روال گذشته تشکیک در میزان شدت و اثر عملیات مذکور در دستور کار شبکه رسانه‌ای اتفاق افتاد مبنی بر اینکه قالب موشک‌ها را رهگیری کرده‌ایم. ما مأمور هستیم و دستور داده شده که اگر روزی فاسدی قصد داشت دروغ و خبر کذب را به درون ذهن ما نشت دهد آنگاه باید با منابع آگاه گفت و گو داشته باشیم.

وی افزود: برخی گاهی شاید شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت‌ها صورت می‌گیرد که باز هم قصد چالش در فضای کشور و افکار عمومی را دارند که خدا را شکر باز هم موفق نشدند در این زمینه کاری انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام اینکه نبرد جبهه حق و باطل همیشگی است، عنوان کرد: هر پیروزی که جبهه حق قصد به دست آوردن داشته باشد دشمن بازهم سعی می‌کند چند گام ذکر شده را بردارد که شکست خورده هم است اما متأسفانه بعضی مواقع به دلیل ناآگاهی‌هایی که رخ می‌دهد اتفاقات کمی رخ می‌دهد.

به گفته منادی، افراد میهن پرست و ولایی که غالب جمعیت کشور و خوزستان را تشکیل می‌دهند وظایف خود را در این مواقع می‌دانند و انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری قریب به چندسالی است که نماز جمعه و خطبه‌ای نداشته‌اند اما در این شرایط برای تزریق آرامش و بیانات راهگشا می آیند و خاطرات خطبه‌های دهه ۶۰ را رقم می‌زنند لذا این کنش ما است که ابتدا در کشور خود سیلی را به دشمن بزنیم سپس اگر لازم شد اقدامات دیگر را انجام دهیم؛ بنابراین گام اول حفظ مرجعیت رسانه‌ای، تبلیغی و تبیینی در بین خودمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه ابزار شایعه سازی دست دشمن است، تصریح کرد: در عملیات وعده صادق ۲ اخبار کذبی را شاهد بود اما پس از اینکه مسئولان کشور موارد را بیان کردند توانستند وعده صادق ۲ را تبیین کنند لذا در این مرحله باید کنش در فضای مجازی را انجام داد.

منادی، پرهیز از دوگانه سازی را گام دیگر خواند و افزود: بنده پیش بینی می‌کنم بوق رسانه‌ای استکبار دنبال ایجاد شایعه برود تا بزرگ نمایی خود و کوچک نمایی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.

به گفته وی، اصحاب رسانه به ویژه در خوزستان مسائل را بررسی و منتشر کردند، نقل قول‌های صحیح را نشر دادند و از دوگانه سازی ها تا حد ممکن جلوگیری کردند که این روند باید ادامه داشته باشد تا این روزها سپری شود.

نصرالله به فعالیت‌های رسانه‌ای و تبیینی آگاه بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص شناسایی راه اهالی رسانه در موارد مشابه گفت: گروه‌هایی در رژیم صهیونیستی مأمور بودند که حرکات و زبان بدن سید حسن نصرالله را تحلیل کنند زیرا وی به کاملاً به بازتاب و فعالیت‌های تبیینی و رسانه‌ای آگاه بودند. گاهی می‌دانستند ترجمه کامل مفهوم را ادا نمی‌کند به همین دلیل با حرکات دست یا تغییر چهره منظور را نشان می‌داد؛ بنابراین ما هم باید این را مد نظر خود قرار دهیم و سرعت را فدای صحت و دقت نکنیم.

منادی با بیان اینکه فضای مجازی دیگر اتاق دربسته نیست، اظهار کرد: اگر قصد انتشار مطلبی را داریم باید کاملاً دقت داشته باشیم که مبادا پاس گلی را ناخواسته به دشمن بدهیم.

به گفته وی، بیش از ۹۰ درصد تشخیص و تحلیل‌ها حتی آنهایی که به اشتباه بوده، همه با نیت خالصانه و درد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

نظر شما