شناسهٔ خبر: 69018490 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

حضور گردشگرانی از ۷۳ کشور غیرمسلمان در حرم حضرت معصومه(س)

19 دی آنلاین: رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت از حضور بیش از هزار و ۳۰۰ گردشگر خارجی از ۷۳ کشور غیرمسلمان در حرم مطهر خبر داد.

صاحب‌خبر -
کمال ثریا اردکانی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به حضور گردشگران و زائران بین‌المللی در شش‌ماهه نخست امسال در حرم مطهر گفت: در شش‌ماهه نخست امسال اقدامات خوبی در راستای جذب گردشگران غیرمسلمان در امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت انجام گرفت و بیش از هزار و ۳۰۰ گردشگر غیرمسلمان از ۷۳ کشور از بخش‌های مختلف حرم مطهر بازدید کردند.
رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: چین، لهستان، روسیه، آلمان، آمریکا، چک، اسپانیا و ایتالیا کشورهایی هستند که بیشترین گردشگر را داشته‌اند.
وی افزود: همچنین تعداد زائران بین‌المللی که خدمات مختلف از جمله راهنمای حرم‌گردی از اداره امور بین الملل دریافت کرده‌اند نیز بیش از ۱۵ هزار نفر بودند که البته حجم کلی زائران چندین برابر این اعداد و ارقام است و صرفاً بیش از ۱۵ هزار نفر با حضور در دفتر بین الملل حرم مطهر نامشان ثبت شده است.
اردکانی تصریح کرد: زائران مسلمانی که در حرم مطهر حضور یافته‌اند از ۳۸ کشور مختلف از جمله کشورهای ترکیه، تونس، پاکستان، عراق، هندوستان، آذربایجان، لبنان، بحرین، عربستان، نیجریه و سوریه بوده‌اند.

نظر شما