شناسهٔ خبر: 6901325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اولین خط تولید پوشش‌های لوله‌های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد

اولین خط تولید پوشش‌های ویژه پلیمری خطوط لوله انتقال نفت، گاز و پتروشیمی منطقه خاورمیانه در ایران با حمایت سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت به طور رسمی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اولین خط تولید غلاف‌های حرارتی - انقباضی مورد استفاده در خطوط لوله انتقال نفت خام، گاز طبیعی، پتروشیمی و انرژی ایران با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان مجلس امروز شنبه (۱۷ مرداد ماه) به طور رسمی افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این خط تولید، جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشور دارنده دانش فنی و تکنولوژی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی غلاف‌های حرارتی – انقباضی به عنوان مهمترین پوشش خطوط انتقال نفت، گاز و پتروشیمی نام گرفت.

همچنین با بهره‌برداری از این خط تولید، پیش‌بینی می‌شود سالانه از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شود.

تمامی مراحل طراحی و تدوین دانش فنی و تولید این محصول با ابتکار و خلاقیت مهندسان ایرانی انجام شده و عملاً صنعت نفت ایران از واردات کالاهای مشابه آمریکایی و کانادایی به خودکفایی کامل رسیده است.

در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به منظور استفاده از غلاف‌های حرارتی – انقباضی حدود ۱۵ هزار تن است که با راه‌اندازی این خط جدید تولید، امکان تامین نیازهای داخلی بدون نیاز به واردات وجود دارد.

در طراحی و تولید این محصول با مشارکت سازمان انرژی اتمی، امکان پرتودهی پوشش‌های خطوط لوله نفت و گاز در داخل کشور فراهم شده است و با اجرای این پروژه، ایران پس از آمریکا و کانادا به سومین کشور جهان تبدیل می‌شود که امکان طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی پوشش‌های نسل جدید خطوط لوله نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما