شناسهٔ خبر: 69007964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با بازار اعلام کرد

استقبال دولت از چین، روس و اروپا در بافت فرسوده| شهرداری تهران پیگیر ورود چینی ها است ما بی خبریم

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت از ورود سرمایه گذاران خارجی در بافت فرسوده چه چینی، چه روس و چه اروپایی استقبال می کند گفت: شهرداری تهران پیگیر ورود چینی ها به بافت فرسوده است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه راه و مسکن: موضوع ورود چینی ها به بازار مسکن و نوسازی بافت فرسوده ماه هاست که به شدت از سوی شهرداری تهران دنبال و پیگیری می شود.

اگر چه چند ماه پیش گفته شده بود که یک شرکت چینی در حال حاضر در تهران مستقر است. اما دو شرط اساسی برای ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران از ابتدا تاکید شد. اول اینکه چینی ها تامین منابع انجام دهند تا به رونق ساخت و ساز در تهران با رویکرد نوسازی بافت فرسوده کمک کنند. دومین شرط اساسی نیز موضوع انتقال تکنولوژی جدید است؛ پس بنابراین تا این دو موضوع محقق نشود عملا شرکتهای چینی وارد قرارداد نخواهند شد.

اگر چه تا زمانی که قرارداد با چینی ها به سرانجام نرسد و نهایی نشود، مشخص نخواهد شد که چینی ها با چه قیمتی واحدهای مسکونی احداث خواهند کرد و منابع آن از چه طریقیتامین خواهد شد اما در فاز نخست قرار است چینی ها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ منطقه تهران احداث کنند و مهمترین برنامه چینی ها این است که آنها در بافت فرسوده ورود کنند.

«سید محمد آئینی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا در برنامه هفتم توسعه حضور سرمایه گذاران خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته است؟ گفت: در برنامه هفتم توسعه به هر سرمایه گذاری که در بافت فرسوده ورود کند اشاره شده و از آن استقبال کرده است.

در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که اگر این اتفاقات در بافت فرسوده رخ دهد مشمول حمایت ها خواهد شد

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه به موضوع نوسازی در بافت فرسوده به هر کسی به غیر از دولت که در آن سرمایه گذاری شود استقبال شده است. البته در برنامه هفتم توسعه به بخش غیر دولتی اشاره شده است. در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که اگر این اتفاقات در بافت فرسوده رخ دهد مشمول حمایت ها خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر خدمات در لبه بافت فرسوده، داخل بافت فرسوده و یا مجاور و بلافصل آن انجام شود مشمول حمایت ها خواهد شد اظهار داشت: یعنی هر سرمایه گذاری که در حوزه صنایع محلی و گردشگری، ورزشی و بهداشت و درمان در داخل، لبه بافت فرسوده و خارج از بافت فرسوده انجام دهد مشمول حمایت قانونی می شود. هر چیزی که منجر به مسکن معوض و یا تامین خدمات در بافت فرسوده شود.

شرکت بازآفرینی شهری در خصوص در جریان ورود چینی ها به بافت فرسوده نبوده و نیست. این موضوع توسط شهرداری تهران در حال پیگیری است

آئینی در پاسخ به این سوال که سرانجام چینی ها چه شد؟ آیا وارد بافت فرسوده تهران شدند؟ گفت: هیچ خبری در خصوص ورود چینی ها به موضوع بافت فرسوده و نوسازی آن ندارد. باید اذعان کنم که شرکت بازآفرینی شهری ایران با این موضوع هیچ ارتباطی نداشته است. به هر حال شرکت بازآفرینی شهری در خصوص در جریان ورود چینی ها به بافت فرسوده نبوده و نیست. این موضوع توسط شهرداری تهران در حال پیگیری است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به این پرسش که آیا با ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران مخالف هستید؟ گفت: ما اظهارنظر نمی توانیم داشته باشیم چون در داخل این طرح و جزئیات آن خبری ندارم و به شرکت بازآفرینی ارجاع نشده است.

او ادامه داد: شهرداری تهران پیگیر ورود چینی ها به بافت فرسوده و نوسازی است. اما شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان متولی بافت فرسوده از هر گونه سرمایه گذاری حمایت می کند.

بافت فرسوده یک دریای ۱۷۰ هزار هکتاری است و حالا چینی ها، روس ها و اروپایی هر کدام بخواهد وارد سرمایه گذاری در بافت فرسوده شوند شرکت بازآفرینی از آن استقبال می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به هر حال بافت فرسوده یک دریای ۱۷۰ هزار هکتاری است و حالا چینی ها، روس ها و اروپایی هر کدام بخواهد وارد سرمایه گذاری در بافت فرسوده شوند شرکت بازآفرینی از آن استقبال می کند. هر سرمایه گذاری که بتواند یک واحد مسکونی را در بافت فرسوده نوسازی کند استقبال می کنیم.

نظر شما