شناسهٔ خبر: 68998993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

بومی‌ها در اولویت خدمات اداره تعاون سیستان و بلوچستان

زاهدان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از در اولویت بودن بومی ها در خدمات و فعالیتهای این اداره کل، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی در ادامه سفر به نصرت آباد، عصر امروز جمعه با حضور در کمیته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهر گفت: نصرت آباد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری، معدنی و غیره دارد که بسیاری از آنها بالفعل نشده‌اند.

وی ادامه داد: در برگزاری شورای اداری که با همکاران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همه رؤسای ادارات را مکلف کردیم تا ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشکلات حوزه جغرافیایی حوزه فعالیتی خود را احصا کنند تا بتوانیم به آنها ورود جدی داشته و ضمن پیگیری، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در قالب تعاونی‌ها بهره گیری و برای حل مشکلات نیز اقدامات لازم در قالب قوانین و چارچوب مقررات اجرا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه نصرت آباد باید ثبت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله معدن، کشاورزی و دامداری و بهره گیری از ظرفیت آنها در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید به نحوی تعاونی‌ها تشکیل شوند که مردم در آن سهام داشته و از سود فعالیت‌ها بهره داشته باشند.

سلامی تاکید کرد: مسؤولان پروژه‌های بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تا روز یک‌شنبه هفته پیش رو به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت پیگیری از طریق معاونت‌های توسعه کارآفرینی و تعاون وزارت تعاون کارو رفاه ارسال شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه ها و همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی آماده ارائه آموزش‌ها و خدمات مختلف در حوزه کاری و فعالیتی، هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای حضور یک باجه بانکی باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی این شهر برای اداره کل ارسال شود تا با مکاتبه با وزارت خانه تلاش کنیم یک شعبه یا یک باجه از بانک‌های فعال زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این منطقه فعال شده و مشکل مردم حل شود.

نبود نمایندگی ادارات در نصرت آباد از عمده مشکلات مردم

شهردار نصرت آباد نیز در این جلسه، گفت: این منطقه، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامداری و غیره هست اما بخش عمده این پتانسیل‌ها، بالفعل نشده‌اند.

عبدالناصر ناروئی افزود: استقرار نبودن ادارات و نمایندگی آنها و بعد مسافت تا مرکز استان از جمله مشکلات مردم این منطقه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این منطقه می‌تواند به قطب گردشگری، بازرگانی و تجارت، کشاورزی. معدن، دامداری و غیره در استان تبدیل شود، اما در این زمینه، نیازمند نگاه بلند مسؤولان و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان و تخصص‌های مختلف و آموزش‌های گوناگون هستیم تا توسعه شهری را شاهد باشیم.

شهردار نصرت آباد تاکید کرد: ما در شهرداری و تمامی مسؤولان حاضر در این منطقه آماده و به دنبال توسعه منطقه هستند.

محمد ناروئی، بخشدار نصرت آباد نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و نوع نگاره مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این شهر و مشکلاتی از جمله عدم حضور باجه و یا شعبه بانک در این منطقه اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان دستگاه‌های مختلف و دولت به این منطقه شد.

شایان ذکر است در ادامه این نشست، اعضا نیز به بیان گزارش فعالیت‌ها، درخواست‌ها و مشکلات مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداختند.

در این بازدیدها که با توجه به پتانسیل‌های شهر نصرت آباد و نگاه ویژه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به همراه معاونین توسعه کارآفرینی و اشتغال و تعاون رؤسای ستادی انجام شد، کارآفرینان نیز به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند و از حمایت‌های صورت گرفته تاکنون تقدیر کردند.

نظر شما