شناسهٔ خبر: 68996992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی جهان

بیانات رهبر معظم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های امروز (جمعه) تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه داشت.

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل-رجانیوز: شبکه بین المللی اخبار الجزایر گزارش داد که آیت الله سیدعلی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست مستکبران و زورگویان بر اساس تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان است، افزودند: هر ملتی حق دارد که از سرزمین و حاکمیت خود در برابر اشغالگران و غاصبان دفاع کند.
 
این شبکه الجزایری به نقل از معظم له ادامه داد: دشمن امت اسلامی همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و یمن است.
 
شبکه العهد لبنان نیز به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای افزود: "کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید. "
 
العهد اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که دفاع شجاعانه مردم لبنان از مردم فلسطین مشروع و قانونی است و هیچکس حق ندارد از دفاع حمایتی آنها از غزه انتقاد کند.
 
این شبکه لبنانی ادامه داد: امام خامنه ای عملیات طوفان الاقصی را حرکتی منطقی و صحیح و حق ملت فلسطین دانسته و افزودند: کسانی که مردم فلسطین را کمک می کنند، وظیفه دینی خود را انجام می دهند و هیچ کس نمی تواند معترض شود که شما چرا از غزه دفاع می کنید.
 
العهد افزود: امام خامنه ای با اشاره به پاسخ موشکی اخیر ایران به رژیم صهیونیستی افزودند که در انجام این وظیفه نه معطل می شویم، نه عکس العمل نشان می دهیم، نه عجله می کنیم و نه کوتاهی می کنیم.
 
العهد همچنین اضافه کرد که امام خامنه ای عملیات موشکی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را شرعی و قانونی دانستند.
 
شبکه المیادین نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی افزود که امروز ملت اسلام آگاه شده و می‌تواند بر این نقشه‌های دشمنان مسلمانان فائق آید.
 
سازمان رادیور و تلویزوین سوریه نیز افزود: آیت الله سید علی خامنه ای به این نکته اشاره کردند که سیاست دشمنان اسلام بر اساس تفرقه افکنی و نزاع بین مسلمانان است و فرمودند که دشمنان امت اسلامی همان دشمنان لبنان و فلسطین و ایران و سوریه هستند.
 
تلویزیون سوریه افزود: آیت الله خامنه ای فرمودند که مردم فلسطین حق کامل دارند در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستند.
 
شبکه الغد عراق نیز با پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خامنه ای فرمودند که برای دفاع از امت اسلامی از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان باید کمربند دفاعی خود را ببندیم.
 
شبکه الجزیره قطر نیز افزود: آیت الله خامنه ای رهبر ایران، دفاع حزب‌الله از غزه و حمایت آن از مسجدالاقصی را خدمتی حیاتی به کل منطقه دانست و افزود: هر ضربه ای که به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شود خدمت به منطقه و همه بشریت است.
 
الجزیره ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت که رژیم صهیونیستی که از آمریکا و غرب کمک های گسترده دریافت کرده است در مقابل چند هزار مجاهد و رزمنده شکست خورد.
 
این شبکه خبری افزود: آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «دشمنان هرگز بر حماس و حزب الله پیروز نخواهند شد» گفتند که مقاومت در منطقه با شهادت رهبران و مردانش عقب‌نشینی نمی‌کند و پیروزی با آن همراه خواهد بود.
 
انتهای پیام/

نظر شما