شناسهٔ خبر: 68992362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ بیمار مبتلا به صرع بر بیماری‌شان غلبه کردند

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۰۰ بیمار مبتلا به صرع که بیشتر آنها موارد مقاوم به درمان بودند بر بیماری‌شان غلبه کردند و تمامی این اتفاقات خوب به دست متخصصان توانمند ایرانی رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، پرفسور علی گرجی در اولین همایش بین‌المللی صرع که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های شاخص اولین همایش بین‌المللی صرع حضور تیم‌های مختلف پزشکی در کنار هم و در جهت کمک به بیماران مبتلا به صرع بوده است و ما همان چیزی را که در آلمان و دیگر کشورهای شاخص دنیا در حوزه صرع دیدیم در بیمارستان امام رضا(ع) هم به خوبی مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: از زمان فعالیت جدی در حوزه صرع بیش از 100 بیمار مبتلا به این بیماری که بیشتر آنها موارد مقاوم به درمان بودند بر بیماری‌شان غلبه کردند و تمامی این اتفاقات خوب به دست متخصصان توانمند ایرانی رقم خورده است.

پرفسور گرجی افزود: ما در گذشته اعزام بیمار به خارج از کشور داشتیم، اما اکنون نه تنها چنین کاری انجام نمی‌شود، بلکه بیماران غیرایرانی زیادی هستند که به ایران و مشهد جهت انجام اقدامات درمانی آمده‌اند.

اجرای شیوه‌های درمانی نوین جهت درمان مبتلایان به صرع 

 سیدمجید حسینی، رئیس بیمارستان امام رضا(ع)، نیز گفت: پیشرفت‌های زیادی در بیمارستان‌ امام رضا(ع) در طی سال‌های اخیر حاصل شده که یکی از آنها در حوزه نوروساینس علوم اعصاب بوده و از زمان راه‌اندازی بخش تخصصی علوم اعصاب در این مرکز درمانی، شاهد رشد کمی و کیفی خدمات درمانی این حوزه تخصصی بوده‌ایم.

وی افزود: در این بخش متناسب با نیاز بیمار و مطابق با علم روز دنیا در حوزه علوم اعصاب کار می‌شود و برای گروه‌های مختلف بیماران اعصاب از جمله مبتلایان به صرع کارهای خوبی انجام شده است، به‌خصوص در افراد مقاوم به دارو و ما به‌خوبی به سمت شیوه‌های درمانی نوین گام برداشتیم.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) ادامه داد: یکی از موضوعات مورد توجه واقع شده در تمامی مراکز درمانی از جمله بیمارستان رضا(ع) بحث اقتصاد سلامت و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی دارو و درمان بوده و یک نمونه آن در حوزه علوم اعصاب بوده است.

 حسینی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) اولین مرکز شرق کشور و دومین مرکز در کل کشور بوده که بخش علوم اعصاب را راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: این اقدام نتیجه سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر بوده و ما در طی سال‌های اخیر همکاری متخصصان رشته‌های مختلف مرتبط با این حوزه تخصصی را به‌خوبی دیده‌ایم.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه پزشکی افتخاری بزرگ برای کل کشور بوده و ما متناسب با علم روز دنیا در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله حوزه علوم اعصاب گام برداشته‌ایم و در نظر داریم که در آینده‌ای نزدیک روی موضوع گردشگری سلامت در این حوزه تخصصی ورود پیدا کنیم و پذیرای بیماران غیرایرانی با مشکلات مختلف حوزه علوم اعصاب از جمله صرع باشیم.

مشهد جزو پیشگامان کشور در حوزه صرع است

 مرتضی سعیدی، مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اظهارداشت: بیماری صرع مشکلات و سختی‌های زیادی برای مبتلایان به این بیماری ایجاد کرده، اما با تلاش متخصصان این حوزه بیماران مبتلا به صرع به خوبی درمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: مشهد یکی از شهرهای موفق کشور در حوزه نوروساینس و علوم اعصاب بوده و ما بیماران زیادی داشتیم که در این شهر تحت درمان قرار گرفتند و اقدامات انجام شده روی این بیماران با نتایج موفق همراه بوده است و معتقدیم که مشهد یکی از شهرهای شاخص کشور در این حوزه تخصصی به حساب می‌آید.

مدیر گروه مغزواعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی متخصصان و صاحب‌نظران در جهت کمک به حل مشکل بیماران مبتلا به صرع، تصریح کرد: این کنگره بین‌المللی فرصت بسیارخوبی جهت تبادل نظر و همکاری فی‌مابین میان متخصصان ایرانی و غیرایرانی علوم اعصاب که از کشورهای مختلف به مشهد آمده‌اند فراهم آورده و امیدواریم که دستاوردهای آن را در تحقق پیشرفت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی این حوزه تخصصی شاهد باشیم.

سعیدی گفت: ویژگی اصلی این کنگره پرداختن به بیماری صرع بوده که یک درصد جامعه را شامل می‌شوند و یک سوم آنها موارد مقاوم به دارو و درمان هستند و عمدتاً جراحی و اقدامات درمانی پیچیده‌ای جهت رفع مشکلاتشان انجام می‌شود.

وی افزود: مشهد جزو پیشگامان کشور در حوزه صرع است و معتقدیم که باید از ظرفیت متخصصان توانمندمان به نحو احسن استفاده کنیم.

انجام 30 عمل جراحی اپی ام سی در مشهد

 فریبرز رضایی‌طلب، دبیر اولین کنگره بین‌المللی صرع، گفت: بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) با همکاری گروه‌های علوم اعصاب، مغزواعصاب، کودکان و علوم پایه فعال شده و در این بخش فوق تخصصی خدمات آموزشی و درمانی در سطح بین‌المللی و مشابه کشورهای پیشزفته‌ای همچون آلمان برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اقدامات درمانی بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات مبتلایان به صرع مقاوم به دارو و درمان انجام شده است، بیان کرد: تاکنون 30 عمل جراحی اپی ام سی در مشهد انجام شده و با 4 عمل این کنگره به 34 عمل می‌رسد، اعمالی با موفقیت 90 درصدی همراه بوده است.

رضایی‌طلب خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف در راه‌اندازی بخش علوم اعصاب بیمارستان امام رضا(ع) انجام اقدامات درمانی نوین و روز دنیا در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بوده و در این بخش در کنار درمان بیماران، روی تربیت و پرورش متخصصان آینده کشور کار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما