شناسهٔ خبر: 68988432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

غول‌ها این بار در فینال جهان به یکدیگر رسیدند؛

نبرد دشمنان قدیمی: سوپرکلاسیکو در فینال جام جهانی

تیم ملی فوتسال آرژانتین با پیروزی سه بر دو مقابل فرانسه، برای سومین بار متوالی به فینال جام جهانی راه یافت و سوپرکلاسیکو هیجان‌انگیزی را برابر برزیل خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ماتیاس لوکویکس به سختی تیم مرموز و هوشیار فرانسه را با درخشش آریتا شکست دادند و در خان پایانی به مصاف برزیل خواهند رفت. این سوپرکلاسیکو بدون شک تعریفی فراتر از هیجان را در ازبکستان خواهد داشت و با تمامی نبردهای گذشته متفاوت خواهد بود. از آن جایی که اوکراین روز گذشته برای برزیل دردسرساز بود و غول فوتسال جهان را به زحمت انداخت، خروس‌ها نیز با امید و اعتماد به نفس بیشتری برابر آلبی‌سلسته فینالیست‌ هر دو دوره قبلی به میدان رفتند. مبارزه از سوی طرف هجومی دنبال شد و از آنجایی که تیم رینود و لوکویکس دفاع منسجمی داشتند، بازیکنان سعی می‌کردند با شوت‌ به گلزنی برسند و همچنین چند موقعیت خطرناک فرانسوی‌ها توسط سارمینتو مهار شد. همه این‌ها در سه دقیقه آغازین بود.

در دقیقه سه، الن براندی که سعی داشت لوکوکا دروازه‌بان فرانسه را دریبل بزند، یک خطا پنالتی گرفت و این ضربه را کوین آریتا با وجود تشخیص درست لوکوکا به گل تبدیل کرد. هیجان از حالا آغاز می‌شود، زیرا مردان رینود برای فینال رقابت‌ها از هر ترفندی استفاده کردند و در دقیقه شش توسط نیکولاس مندز خیلی زود ضربه آرژانتین را پاسخ دادند. اما تنها دو دقیقه گل تساوی‌بخش خروس‌ها دوام داشت و حرکت انفرادی بوریتو و پاس بی‌نقص او به پای تیر برای آنجل کلودینو دومین گل آرژانتین را به همراه داشت.

نیمه اول با جذابیت و حملات بیشتری یک بار دیگر به جریان افتاد و در لحظات پایانی ضربه عبدالصمد محمد بهترین گلزن تاریخ فرانسه پس برخورد به تیرک روی خط دروازه فرود آمد و با بازبینی تصویر (ویدیو ساپورت) توپ راهی به گل پیدا نکرده بود و نیمه نخست با برتری دو بر یک آرژانتین به پایان رسید.

در نیمه دوم، بازیکنان دو تیم ضربات پیاپی به سوی دروازه‌ها شلیک می‌کردند و در دقیقه پنج یکی از آن شوت‌ها با مهار اشتباه سارمینتو مقابل پای مامادو توره آینده دار افتاد و بازیکن بارسلونا و تیم ملی فرانسه با یک ضربه غیرقابل مهار بازی را برابر کرد. این گل نیمکت فرانسه را منفجر کرد و رینود با استرس زیادی سعی کرد خوشحالی گلش را کنترل کند. زیرا می‌دانست 15 دقیقه تا سوت پایان رایان شفارد باقی مانده است.

2090170 2090172

لحظات حساس و دلهره آور سپری می‌شد. لوکوکا و سارمینتو دروازه‌بان‌های دو تیم واکنش نشان می‌دادند تا نتیجه همچنان دو بر دو باشد. در دقیقه 16 محدودیت خطای فرانسوی‌ها به پایان رسید و دو دقیقه آرژانتین سه پنالتی نقطه دوم را به دست آورد. نفس‌ها در سینه حبس شد و رینود سنگربان دوم و مو بلندش را برای مهار توپ وارد دروازه کرد. اما ضربه فوق آریتا از گروس عبور کرد و به تور بوسه زد. نتیجه سر بر دو و حالا فرانسه برای سومین جبران متوالی به بازی پاورپلی روی آورد که هیچ نتیجه‌ای نداشت. سوت پایان آرژانتین را به فینال و فرانسه را به رده‌بندی فرستا‌د.

2090173

با رقم خوردن این نتایج، برزیل و آرژانتین در فینال جام جهانی به مصاف همدیگر خواهند رفت و اوکراین و فرانسه در رده‌بندی مقابل همدیگر قرار می‌گیرند.

2090171

نظر شما