شناسهٔ خبر: 68981058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات وعده صادق ۲ بیانگر قدرت نظامی ایران بود

شهرکرد_کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات وعده صادق ۲ نشان داد ایران با توانمندی‌های نظامی، موشکی و تسلیحاتی در اختیارش توانایی غزه ساختن تک تک شهرهای اسرائیل را دارد.

صاحب‌خبر -

مجتبی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد، یک قدرت فرامنطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: در عملیات «وعده صادق ۲» با قدرت جمهوری اسلامی ایران، افسانه گنبد آهنین برای همیشه نابود شد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در شب انتقام تلاویو، حیفا، اورشلیم و شهرهای دیگر اسرائیل تبدیل به شهرهای بی‌پناهی شدند و آنچه سبب شد این رژیم صهیونیستی طعم غزه شدن را نچشند، خوشتن‌داری ایران بود.

نوروزی اضافه کرد: ایران میلی برای ورود به یک جنگ تمام‌عیار با اسرائیل ندارد، عملیات وعده صادق ۲ نشان داد ایران با توانمندی‌های نظامی، موشکی و تسلیحاتی در اختیارش توانایی غزه ساختن تک تک شهرهای اسرائیل را دارد.

وی با بیان اینکه حالا انتخاب با خود اسرائیل است که این حملات به یک جنگ ادامه‌دار تبدیل شود یا نه، افزود: عملیات «وعده صادق ۲» چند دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی ایران داشت و از آن جمله می‌توان به این اشاره کرد که باعث کسب جایگاه و پرستیژ دوباره بین‌المللی برای ایران شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یک سال بود که باند تبهکار و تروریست اسرائیل انواع و اقسام جنایات و نسل‌کشی‌ها را در فلسطین و لبنان انجام داد، اما ملت‌های جهان و سازمان‌های بین‌المللی نتوانستند به معنای واقعی کلمه موضع‌گیری علیه اسرائیل داشته باشند و این اقدام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که افکار عمومی جهان آماده ضربه زدن به اسرائیل بود و این رژیم در منزوی‌ترین حالت خود در بین ملت‌ها قرار دارد، کسر پرستیژ مضاعف اسرائیل را در دنیا به همراه داشت.

وی عنوان داشت: عملیات «وعده صادق ۲» باعث خوشحالی مردم مظلوم فلسطین و ضاحیه جنوبی لبنان شد، چراکه ساکنان این کشورها طی این مدت تحت شدیدترین بمباران‌های هوایی باند تبهکار اسرائیل قرار داشتند.

نوروزی یادآور شد: علاوه‌بر این شاهد بودیم آزردگان جهان به‌ویژه ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف از ایران تشکر کردند و این ام‌القری بودن ایران در جهان اسلام را ثابت کرد و نشان داد کشوری که علیه ظلم، دیکتاتوری و نسل‌کشی اقدام می‌کند، ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دستاورد دیگر عملیات «وعده صادق ۲» برای جهانیان به‌ویژه دولت‌های استکباری و کشورهای ظالم اروپایی ثابت کرد این بود که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، ما نشان دادیم می‌توانیم از منافع ملی، سرزمین جغرافیایی و کشورش دفاع کند و یک بازدارندگی ایجاد کرد.

نظر شما