شناسهٔ خبر: 68974080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تهران

نائب رئیس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره، از برگزاری این رویداد با حضور ۲۰ کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی «یادواره شهید محمد الدوره» عصر امروز چهارشنبه 11 مهر با حضور حسین رویوران نایب رئیس این‌ اجلاس در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حسین رویوران نایب رییس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی  گفت: شکی نیست که عملیات طوفان الاقصی اهمیت زیادی در منطقه دارد؛ عملیاتی که سالگردش همزمان با این اجلاس است. عملیات طوفان الاقصی نه تنها معادلات منطقه بلکه معادلات بسیاری از مسائل را تغییر داده است. عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا وحدت مقاومت شکل بگیرد. در تمام این مدت رژیم غاصب تلاش کرد با جنایات‌هایش به نسل کشی مردم غزه بپردازد، اما نتوانست این کار را انجام دهد و در نهایت وحدت جبهه‌های فلسطین، لبنان، سوریه، عراق  یمن و ایران به زیباترین شکل ممکن نمایان شد‌.

وی ادامه داد: هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره، از 14 تا 16 مهر روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه با حضور بیش از 20 کشور برگزار می شود. در عملیات طوفان الاقصی 42 هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از یک سوم آن کودکان بودند.همبستگی با کودکان و حمایت از آنها یک مساله انسانی، اخلاقی و دینی است که باید انجام شود.امیدواریم در این اجلاس بتوانیم در حمایت از کودکان فلسطینی تلاش کنیم. این اجلاس فرصت خوبی برای تبیین مسائل فلسطین در عملیات طوفان الاقصی است. جامعه باید با این تحولات آشنا شوند و نقش تاریخی خود را در دفاع از مظلوم داشته باشد. سعی داریم در این اجلاس به همفکری و هم افزایی بپردازیم و در سطح بین الملل از آرمان های فلسطین دفاع کنیم.

کشور فلسطین , اسرای فلسطینی ,

رویوران تأکید کرد: امیدواریم فرهنگ حمایت از کودکان فلسطین گسترش یابد؛ یعنی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم تا کمترین آسیب‌ها به این قشر آسیب‌پذیر وارد شود. همچنین سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه شکل بگیرد تا دفاع واقعی از کودکان داشته باشد. ما فقط شاهدیم که کودکان کشته می‌شوند؛ این کافی نیست و باید همچنان از آنها دفاع کنیم تا وحدت در جهان اسلام و حتی در جهان و میان آزادگان شکل بگیرد و هیچ کودکی مظلوم واقع نشود.

در ادامه سیدابوالقاسم رحیمیان دبیر اجرایی هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره، صحبت کرد و گفت: این اجلاس با هدف تبیین جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیسم علیه کودکان و نوجوانان فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و به همت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف رژیم اشغالگر و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با حضور بیش از 25 فعال حوزه فلسطین از اقصی نقاط جهان در تهران برگزار می‌شود. این اجلاس در 3 بخش برگزار می‌شود که بخش اول همان بخش اصلی اجلاس است که 16 مهر با حضور شخصیت‌های مهم ایرانی و خارجی و رهبران جهادی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دوم اجلاس شامل کمیسیون‌های تخصصی اجلاس است که روز یکشنبه 15 مهر در دو نوبت صبح و عصر با حضور مهمانان و در  کمیسیون‌های سیاسی و  سازمان‌های مردم نهاد و کمیسیون رسانه و فضای مجازی در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. بخش سوم اجلاس نیز مربوط به دیدارها و بازدیدهای میهمانان خارجی است که می‌توان به دیدار با دکتر شهریاری رییس مجمع تقریب مذاهب، دیدار با آیت الله اختری رییس هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و رییس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری و بازدید از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

رحیمیان گفت: برنامه رسمی اجلاس صبح روز شنبه 14 مهر با حضور میهمانان خارجی در حرم امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم حاضران با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق می‌کنند‌. علاوه براین، کتابچه‌ای با عنوان نسل‌کشی کودکان غزه به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی به چاپ رسیده است که در روز برگزاری اجلاس به میهمانان ارائه می‌شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری هفتمین دوره اجلاس برای اولین بار همزمان در 16 مهر مصادف با 7 اکتبر سالگرد عملیات طوفان الاقصی است، در 4 هزار و 200 مدرسه شهر تهران با عنوان "هر مدرسه یک برنامه خواهیم داشت" برگزار می‌شود و در آن به تبیین جنایات رژیم کودک‌کش و عملیات‌های رژیم غاصب علیه دانش‌آموزان فلسطینی خوهیم داشت.
علاوه براین، دو برنامه متمرکز دیگر برای دانش آموزان تهرانی خواهیم داشت. روز دوشنبه 16مهر ساعت 8 صبح در یکی از مدارس منطقه 1 و ساعت ده و نیم صبح در یکی از مدارس منطقه 5 تهران برنامه متمرکز برگزار می شود.

مهدی شکیبایی رییس کمیته رسانه هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره، نیز گفت: عصر روز 16 مهرماه در اجلاس میزبان تعدادی از مجروحان کودک و نوجوان فلسطینی خواهیم بود‌. همچنین در اجلاس سخنرانان مهمی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما