شناسهٔ خبر: 68970334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

چرا این‌همه سال یک لباس متحد الشکل نداریم؟

ورود وزیر ورزش به ماجرای لباس ورزشکاران

احمد دنیامالی طراحی یک لباس متحد الشکل برای تمامی ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف را در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در سال‌های اخیر موضوع رونمایی از لباس ورزشکاران جهت شرکت در بازی‌های آسیایی و المپیک همواره به محل بحث و جدل تبدیل شده و هیچوقت رضایت صددرصدی از طرح لباس‌هایی که ورزشکاران بر تن کردند، وجود نداشته است.

البته که یکی از معضلات همین بوده که برخلاف خیلی از کشورها طرح و رنگ خاصی در طراحی‌ها وجود نداشته و همواره به شکل سلیقه‌ای عمل شده است. موضوعی که احمد دنیامالی وزیر ورزش هم در صحبت‌های اخیر خود به آن اشاره کرده است. 

دنیامالی با ورود به ماجرای لباس ورزشکاران گفت: "چند سال است که در حوزه لباس متحد الشکل مشکل داریم؟ شما می‌دانید چقدر در فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چقدر جلسه گذاشته شده؟ می‌دانید چرا به نتیجه نرسیده؟ چون ذهن‌هایمان با هم همگرا نیست و من فکر می‌کنم آن چیزی که حتما من خوشم می‌آید، باید انتخاب شود. همه کشورها یک مشخصه ثابت در طرح لباس‌های خود دارند. مثلا وقتی یک ورزشکار آلمانی را می‌بینید، از روی لباسش ملیتش را متوجه می‌شوید. همین اطراف ما مثلا قزاقستان یا ازبکستان را نگاه کنید که همیشه یک طرح مشخص دارند. یا مثلا نیوزلند کانسپت لباسش همیشه مشکی است. حالا تیم فوتبال یا قایقرانی‌اش باشد."

وی همچنین افزود: "یک لباس است و نمی‌توانید تصمیم بگیرید؟ تصمیم بگیریم و آن را اجرا کنیم. حالا هر چقدر هم می‌خواهند انتقاد کنند. فردا که به مسابقات می‌رویم، همه بفهمند که این ورزشکار تیم ایران است. یک کار خوبی بچه‌های پارالمپیک در خصوص ویلچر انجام دادند. روی چرخ ویلچر پرچم ایران وجود دارد و هر زمان که آن ویلچر را ببینید، متوجه می‌شوید که آن ورزشکار ایرانی است. وقتی همگرایی نداریم، نمی‌توانیم درباره یک لباس تصمیم بگیریم. هر دوره هم ورزشکاران ما با هر لباسی رفتند، همه انتقاد کردند."

به نظر می‌رسد دنیامالی قصد دارد موضوع متحدالشکل شدن لباس تمامی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف را در دستور کار قرار دهد و به‌زودی باید شاهد این اتفاق حتی جدا از بازی‌های آسیایی و المپیک هم باشیم.

نظر شما