شناسهٔ خبر: 68950020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دیدار مهم رهبران دو جنبش فتح و حماس در قاهره

هیاتی از دو جنبش فتح و حماس فردا در قاهره گرد هم می‌آیند تا راه‌های مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و کمک به مردم تحت محاصره غزه را بررسی کنند.

صاحب‌خبر -

 جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین ( فتح ) اعلام کرد که هیأتی از این جنبش فردا چهارشنبه در قاهره با رهبران جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) دیدار خواهد کرد تا درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دستیابی به آشتی ملی فلسطین بحث کنند.

جنبش فتح در بیانیه‌ای تاکید کرد: «هیاتی از جنبش فتح روز چهارشنبه عازم قاهره خواهد شد.»

این بیانیه افزود که این هیأت شامل محمود العالول، معاون رئیس جنبش فتح، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، و روحی فتوح، رئیس شورای ملی فلسطین است.

این هیأت قرار است با رهبران حماس درباره وضعیت فلسطینی‌ها در سایه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه و راه‌های کمک به مردم این منطقه بحث کنند.

فتح و حماس همچنین راه‌های پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین و تحقق آشتی ملی را بررسی خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از تاریخ ۷ اکتبر جنگی را علیه نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار فلسطینی را که بیشترشان زنان و کودکان هستند، شهید یا زخمی کرده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند.

این جنگ موجب ویرانی گسترده و قحطی شده که ده‌ها کودک را به کام مرگ کشانده و یکی از بدترین فجایع انسانی جهان را در تاریخ رقم زده است.

همزمان با جنگ علیه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست حملات خود را در کرانه باختری اشغالی، از جمله در قدس شرقی، تشدید کرده‌اند که منجر به شهادت ۷۱۹ فلسطینی، از جمله ۱۶۰ کودک، و زخمی شدن حدود ۶۲۰۰ نفر و دستگیری بیش از ۱۱ هزار نفر شده است. این آمار طبق منابع رسمی فلسطینی ارائه شده است.

از سال ۲۰۰۷، فلسطینی‌ها با شکاف جغرافیایی و سیاسی میان فتح و حماس روبرو بوده‌اند و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و توافق‌های متعدد نتوانسته‌اند به این شکاف پایان دهند.

 

نظر شما