شناسهٔ خبر: 68944712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد؛

اعلام آمادگی تیم‌های «سحر» هلال‌احمر استان برای اعزام به لبنان

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آمادگی تیم‌های سحر این جمعیت جهت ارائه کمک‌های اولیه و حمایت روانی به آسیب‌دیدگان متأثر از حوادث اخیر در کشور لبنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم‌های «سحر» هلال‌احمر خراسان جنوبی مسلط به زبان عربی برای اعزام به لبنان آمادگی کامل را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به این مطلب اشاره کرد و گفت: به دنبال حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشور لبنان و شهادت و مجروحیت شمار زیادی از شهروندان لبنانی اعضای تیم‌های سحر (سفیران حمایت‌های روانی) مسلط به زبان عربی، به منظر ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی (MHPSS) و تأمین بهداشت و درمان (جسمی و روحی) آسیب‌دیدگان از سراسر استان خراسان جنوبی آماده ارائه خدمت به آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.

کاوسی ادامه داد: تیم‌های سحر با هدف جلوگیری از گسترش و توسعه تبعات روحی، روانی و اجتماعی ناشی از آثار حوادث، جنگ و بحران‌ها همواره در خدمت آسیب دیدگان هستند.

وی یادآور شد: هلال احمر در بحران‌ها و حوادث از سیل و زلزله و جنگ نه تنها از منظر مادی بلکه نسبت به کاهش تبعات روانی و روحی نیز اقداماتی انجام می‌دهد و این مهم را وظیفه انسانی خود فرض می‌کند.

نظر شما