شناسهٔ خبر: 68940167 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه الزهرا:

دانشجوی اخراجی نداریم

رئیس دانشگاه الزهرا اعلام کرد که سیاست دانشگاه بر پایه ارشاد استوار است، اما در نهایت مخالفان نظام جایی در این محیط نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -

زهرا ناظم بکایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دانشجویان اخراجی دانشگاه الزهرا و آخرین وضعیت آن‌ها اظهار کرد: ما دانشجوی اخراجی نداشتیم و تنها افراد تعلیقی داشتیم که بسیار آمار اندکی است و اکثر آن‌ها وقتی دوره تعلیق خود را گذراندند به دانشگاه برگشته و کار خود را ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: اما مهم این است که آن‌ها باید در چارچوب نظام باشند و اگر بخواهند فعالیتی مخالف نظام و علیه نظام داشته باشند، هیچ کشور و دانشگاهی آن‌ها را قبول نمی‌کند.

ناظم بکایی عنوان کرد: ما مصوبات وزارت علوم را اجرا می‌کنیم و از خودمان قانونی در این رابطه نداریم.

رئیس دانشگاه الزهرا در رابطه با بازگشت به تحصیل دانشجویان متخلف اظهار کرد: ما کمک به این دانشجویان کمک خواهیم کرد و در فرایندهای خود یک وجه ارشادی نیز تعریف کردیم که قبل از این که دانشجو به کمیته انضباطی معرفی شود با آن‌ها گفتگو می‌کردیم و بحث ارشاد را داشتیم.

وی افزود: خیلی از دانشجویان در مرحله ارشادی از کار خود پشیمان می‌شدند و ادامه نمی‌دادند و تعداد خیلی کمی به تخلف خود ادامه می‌دادند.

ناظم بکایی اظهار کرد: رویکرد ما در درجه اول همان رویکرد ارشادی و وفاق است که در محیطی با نشاط این دانشجویان علم‌آموزی کنند.

وی گفت: این دانشجویان دختران ما هستند و در هر صورت باید به آن‌ها کمک کنیم.

نظر شما