شناسهٔ خبر: 68930615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش روزنامه پاکستانی از تشدید ناامنی در ایالت خیبرپختونخوا

یک رسانه پاکستانی نوشت که افزایش چشمگیر عملیات تروریستی در ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان، این منطقه را به کانون ناامنی تبدیل کرده است و در سال جاری میلادی ۳۳۷ نفر در نتیجه حملات جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ایالت خیبر پختونخوا در پاکستان طی سال جاری میلادی، شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای از انواع عملیات تروریستی بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این افزایش ناامنی منجر به کشته شدن 337 نفر و زخمی شدن 616 نفر شده است. این وضعیت نگران‌کننده، خیبر پختونخوا را به کانون ناامنی در پاکستان تبدیل کرده است.

اکسپرس تریبون در این باره گزارش داد با تشدید ناامنی‌ها، آمار جرائم دیگر نیز به شدت افزایش یافته است. در سال جاری، 98 فقره اخاذی در این ایالت گزارش شده که نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های مجرمانه است.

مقامات امنیتی همچنین اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های آنها اکنون محدود به پایگاه‌هایی در مناطق «تانک»، «لکی مروت»، «بانو»، «دیره اسماعیل خان»، وزیرستان شمالی و جنوبی شده است.

گفته می‌شود گشت‌زنی نیروهای امنیتی با لباس فرم و خروج از پاسگاه‌های بازرسی در بعد از ظهرها به یک خطر جدی تبدیل شده است. آدم‌ربایی برای باج‌گیری، حمله به خودروهای انتقال پول بانک‌ها و حملات هدفمند به نیروهای پلیس به رویدادهای روزمره در خیبر پختونخوا تبدیل شده است.

این افزایش ناامنی نه تنها امنیت مردم را تهدید می‌کند بلکه منجر به رکود اقتصادی و فرار سرمایه‌گذاری‌ها از این ایالت شده است. مقام‌های پاکستان در واکنش به این وضعیت، همواره از دست داشتن تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در این تحرکات سخن گفته‌اند.

دولت پاکستان بارها از طالبان خواسته است که تحریک طالبان پاکستان را در افغانستان پناه ندهد، اما افغانستان ادعا کرده که هیچ جنگجوی خارجی در این کشور حضور ندارد.

این وضعیت بحرانی، چالش‌های جدی برای دولت پاکستان و امنیت عمومی در خیبر پختونخوا به همراه دارد و نیازمند توجه فوری و اقدامات مؤثر است.

انتهای پیام/.

نظر شما